מול צבא טורקיה: פרטים נוספים נחשפים אודות עסקת טילי ספייק לצבא היווני

שווי העסקה הכולל מגיע ל-335 מיליוני אירו, מתוכם 280 מיליוני אירו מיועדים ליחידות הצבא ו-55 מיליוני אירו לחיל הים היווני | רכש צפוי להתבצע גם מהחברות פלסן ואירונאוטיקס

תמונה: רפאל

התקשורת היוונית עוסקת לאחרונה בפרטי עסקת רכישת מערכות טילי ספייק NLOS בשווי של מאות מיליוני אירו לצבא היווני עליה דיווחנו בתחילת חודש זה. האתר ellinikos-stratos.com מעדכן כי שווי העסקה הכולל מגיע ל-335 מיליוני אירו, מתוכם 280 מיליוני אירו מיועדים ליחידות הצבא ו-55 מיליוני אירו לחיל הים היווני.

היוונים אף ביקשו לקבל 17 מערכות סימולציה המיועדות לאימון והדרכה. ישראל הציעה 4 מערכות ובסופו-של-דבר סוכם על אספקת 8 מערכות שכאלו.

האתר מספר כי חברת רפאל אינה היחידה שתהנה מהסכם זה. מסתבר, לדברי האתר, כי הצבא היווני החליט לבחור ברכבי סנדקט (Sandcat) של חברת פלסן הישראלית, כרכבים שעליהם יותקנו מערכות טילי הספייק ליחידות היבשה.

בכך הופך הצבא היווני לצבא היחיד בנאט"ו העושה שימוש ברכבי סנדקט. בחברת פלסן סירבו להגיב לידיעה זו.

יחד עם רכש מערכות הספייק, הצבא היווני אף רוכש מספר כטב"מי אורביטר (Orbiter) מתוצרת חברת אירונאוטיקס המיועדים לשמש לצורך רכישת מטרות ולקבלת מודיעין עומק מדויק.

17 מערכות טילי ספייק יותקנו על גבי רכבים של יחידות לחימת נ"ט של חי"ר יווני המוצבות באזור אברוס (צפון-מזרח יוון בגבול עם תורכיה ובולגריה) ובאיים לאורך החוף התורכי.

חיל האוויר היווני יצייד תשעה מסוקי אפאצ'י AH-64A מתוך 19 מסוקים שכאלו בחייל, שאמורים לעבור שדרוג (בעיקר אוויוני) על ידי אלביט מערכות. חיל הים היווני צפוי להרכיב מערכות ספייק NLOS על גבי ספינות קרב מסוג MK V ופייטר (Fighter).
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית