אחרי פרשת הריגול בסלקום, משרד התקשורת מפרסם אמנה למניעת גזענות

משרד התקשורת גייס את חברות התקשורת לחתום על אמנה ראשונה מסוגה לעידוד שוויוניות ולמניעת גזענות בשוק התקשורת הישראלי | האמנה נכתבה לפני המקרה בסלקום | השאלה מה מידת היישום שלה מול שאלות ביטחוניות 

אחרי פרשת הריגול בסלקום, משרד התקשורת מפרסם אמנה למניעת גזענות

קרדיט: משרד התקשורת 

נציגי כל חברות התקשורת המרכזיות בישראל חתמו על אמנה למניעת גזענות, עידוד שוויוניות ואי אפליה בשוק התקשורת. האמנה נכתבה ביוזמת משרד התקשורת ובשיתוף משרד המשפטים, ונכתבה בשיתוף פעולה עם החברות המסחריות לאחר שורה של מפגשים קודמים שבהם גובש נוסח מוסכם. 

על האמנה, אותה יזמה הממונה למניעת גזענות במשרד התקשורת מירב שטרוסברג-אלקבץ, חתמו נציגי תאגיד השידור הישראלי, קשת, רשת, ערוץ הכנסת, ערוץ הקניות, האלה TV, הוט, יס, בזק, סלקום, פרטנר, פלאפון, רמי לוי, IBC, PHI ודואר ישראל, לצד שר התקשורת, מנכ"לית משרד התקשורת והממונה על היחידה למניעת גזענות במשרד המשפטים, עו"ד אווקה זנה.

בחתימה על האמנה חברות התקשורת הסכימו על הסעיפים הבאים

• לגנות גזענות ואפליה, ולנקוט בכל האמצעים הנאותים על-מנת לקדם מדיניות של ביעור אפליה בכל צורותיה.
• לייצר שיח מייצג, מכבד ולא מפלה בכל הממדים: מוצא-עדה, צבע עור, לאום, דת-אמונה, מוגבלות פיזית או נפשית, גיל, מגדר, זהות מינית, מקום מגורים, מצב סוציו- אקונומי, מצב משפחתי, ועוד.
• לכבד עקרונות אלו של יחס מכבד, שוויוני ולא מפלה ביחס לעובדי החברה וללקוחותיה.
• לקדם גיוון תרבותי והעסקה שוויונית של גווני האוכלוסייה השונים בקרב עובדי החברה.
• מתוך הכרה בכך שלחברות בתחום התקשורת קיימת השפעה תרבותית וחברתית נרחבת, אנו מסכימים לפעול לקידום גיוון ופלורליזם במדיות השונות (כל חברה במה שרלוונטי לעיסוקה), וזאת מהבנת החשיבות שיש לנוכחות ולחשיפה של מגוון רחב של אוכלוסיות בפני קהל הצופים, והכל תוך שמירה על חופש הביטוי והיצירה.

שר התקשורת, יועז הנדל: ״בחתימה על האמנה הזו שמטרתה להילחם בגזענות ובאפליה, אנחנו מבקשים שגם בעולם התקשורת יהיה יותר גיוון, ויישמע הקול היחודי של כל אחד ואחת בחברה הישראלית.״