המורדים החות׳ים בתימן מציגים אמל"ח חדש ומתקדם

במצעד בו השתתפו למעלה מ-35 אלף חיילים חות׳ים, הוצגו שלל טילים חדשים תוצרת איראן שהוכנסו לשרות, טילים נגד מטוסים, סירות מהירות, כטב״מים ועוד. המצעד מגיע על רקע התגברות המאבק המזויין מול כוחות הממשלה התימנית, שמאיים גם על ישראל

המורדים החות׳ים בתימן מציגים אמל"ח חדש ומתקדם

מצעד הראווה של החות׳ים, מוקדם יותר החודש. צילום: Houthi Military Media/Handout via REUTERS

במצעד ראווה שהתקיים בתימן לאחרונה הציגו הכוחות המזויינים של המורדים החות'ים בתימן, שלל טילים חדשים שברשותם. המצעד התקיים לציון שמונה שנות התקוממות מול השלטון התימני. במצעד השתתפו למעלה מ- 35,000 חיילים מכל זרועות הארגון – זרוע היבשה, האוויר והים.

בין הטילים החדשים שהוכנסו לשירות זרועות המורדים, ושהוצגו במצעד ניתן לציין:

  • ה-   Falaq-1, רקטת 240 מ"מ, עם 50 ק"ג חנ"מ, לטווח מרבי של 10 ק"מ;
  • טילים מדגם Mandeb-1 ו- Mandeb-2. טילים אלו הם למעשה הגרסה הימית תוצרת איראן של הרקטות מדגם פתאח-110, לטווח 300 ק"מ. בגרסה הימית עברו הרקטות שדרוג, לגרסה המכונה חאליג' פארס, בה שולבו ראשי ביות שונים – האחד ראש ביות פאסיבי המתביית על שידורי מכ"מ והשני, ראש ביות אופטי.
  • סוללת טילים מדגםRubezh , סוללות טילים מדגם סטיקס נגד ספינות, גם הם בייצור ושדרוג איראני.
  • טילים מדגם נור נגד כלי שיט (הגרסה האיראנית לטילים הסינים מדגם C-802) לטווחים של 120 עד 200 ק"מ.
  • ה- Haidar, כטב"מ תוקף תוצרת איראן (קראר בשמו האיראני), בעל יכולת נשיאת פצצות וטילים נגד ספינות מדגם C-704 (לטווח של כ- 40 ק"מ)
  • טילים נגד טנקים מדגם Meraj , למעשה הגרסה האיראנית לטילי ההלפייר האמריקאים.

בנוסף, הוצגו טילים נגד מטוסים מדגם SA-2 ו- SA-3, מגוון רחב של רקטות, סירות מהירות, מאות כלי טיס בלתי מאויישים מדגמים שונים תוצרת איראן ועוד.

מצעד המורדים החות'ים מגיע על רקע התגברות המאבק המזויין מול כוחות הממשלה התימנית. המורדים החות'ים, פלג שיעי, השולט בחלק הצפוני של המדינה, ונתמך על ידי איראן, ובאופן מפתיע גם על ידי הטורקים.

מגוון האמל"ח שהוצג מהווה איום על מדינות האזור, ביניהן מצרים וסעודיה, מולן מנהל ארגון המורדים מערכה מלחמתית מזה שנים מספר, כולל תקיפות שביצע הארגון על כלי שיט מצרים וסעודים, מתקני תשתית ואנרגיה בסעודיה, תקיפת ערים ועוד.

יכולות הארגון מהוות איום לא רק על סעודיה ומצרים אלא גם על חופש השיט והטיס בים האדום של כלי שיט וכלי טיס ישראליים. יתר על כן, טווחי הרקטות של הארגון מכסים את חלקה הדרומי של ישראל, בדגש על העיר אילת וסביבתה.

מכיוון הארגון נשמעו לא אחת איומים מול ישראל, כזרוע פרוקסי של איראן. הארגון בהנחיית איראן צפוי לפעול מול ישראל במידה ותהיה התלקחות בין המדינות.

אולי יעניין אותך גם