הסטארטאפ EyeJets מפתח משקפיים שיחליפו את הסמארטפון

החברה מובלת על ידי בכיר לשעבר בחיל האויר ומומחים עולמיים באופטיקה ורפואת עיניים | ניתן יהיה להקרין ישירות לרשתית כל תצוגה דיגיטלית, ללא כל מסך נוסף. כמו כן כוללת המערכת שמע ומקלדת וירטואלית מיוחדת כך שניתן יהיה להקליד באופן וירטואלי ולכתוב מיילים והודעות

תמונה: EyeJets

חברת הסטארטאפ EyeJets מפתחת משקפים חכמים שישמשו כדרך תקשורת עם העולם ויחליפו את הסמארטפון. הטכנולוגיה של החברה משלבת בין מערכת ייחודית למעקב אחר תנועות העיניים ומזעור של מערכת תצוגת רשתית וירטואלית (VRD) כך שתתאים להרכבה על משקפי ראייה רגילים.

ניתן יהיה להקרין ישירות לרשתית כל תצוגה דיגיטלית, ללא כל מסך נוסף. כמו כן כוללת המערכת שמע ומקלדת וירטואלית מיוחדת כך שניתן יהיה להקליד באופן וירטואלי ולכתוב מיילים והודעות. מערכת הלייזר של EV פועלת ללא צורך במשקפיים אופטיים עקב אסטרטגיית הקרנה מתקדמת לרשתית העין.

המשקפיים של החברה ייחודיים בהקרנה שמבוצעת ישירות לרשתית העין, ללא מעבר דרך מסך כלשהו, וזאת בניגוד למשקפיים המפותחים ע"י חברות הענק המקרינות לעדשת המשקפיים.

ההקרנה לרשתית יחד עם פיתוח ייחודי של מערכת עקיבה eye tracking העוקבת אחרי תנועות העין ושומרת את התמונה במרכז הראייה גם כשהעין זזה, מאפשרת תצוגה מצוינת ומתמשכת על רשתית העין של כל מידע דיגיטלי.

הפיתוח האלקטרואופטי/מכני הינו ייחודי המאפשר ייצור משקפיים קומפקטי, כמעט כמו משקפיים רגילים וזאת בניגוד למשקפיים הגדולים והמסורבלים הקיימים כיום. EyeJets נמצאת במהלך של גיוס מימון המונים באמצעות פלטפורמת פיפלביז על מנת להאיץ את פיתוח המוצר ובניית מערך התקשרויות עם חברות מובילות בתחום העולמי.

החברה הוקמה על ידי אל"מ (מיל.) אדו סטרול, המשמש מנכ"ל, ד"ר יהושע גור, מנהל טכנולוגיות ראשי בחברה בשיתוף עם ד"ר יצחק ליפשיץ, מנהל רפואי ראשי. אדו סטרול שימש בתפקידו הצבאי האחרון ראש מחלקת הנדסה ותוכניות מטוסים בחיל האויר.

לאחר שחרורו כיהן בתפקידי ניהול בתעשיות הביטחוניות בישראל. ד"ר גור בעל 40 שנות ניסיון בפיתוח מערכות מולטי-דיסציפלינריות בתחומי אופטיקה מכניקה אלקטרוניקה ותוכנה. עבד  בתעשייה האווירית כמוביל בתחום האופטיקה. ד"ר יצחק ליפשיץ הוא רופא עיניים ותיק שבמקביל לעבודתו הקלינית עוסק מזה שלושה עשורים בפיתוח אביזרים שמושתלים לתוך עיניים.

בסיס הפיתוח של החברה, ה-EyeVis, הוא טכנולוגיה הנקראת Virtual Retinal Display. זוהי טכנולוגיה ששימשה בעבר במכשירים רפואיים גדולים, כמו TSLO. הטכנולוגיה מאושרת וידועה כבטוחה ויעילה. בעת שימוש בטכנולוגיה זו, התמונה שנוצרת על ידי המחשב אינה מוצגת על שום מסך לפני הכניסה לעין, אלא מוקרנת ישירות מהמחשב אל הרשתית.

כך שלמעשה "הרשתית היא המסך שלנו". שיטה זו מנוגדת לדרך הרגילה שבה אנו צופים בתמונות שנוצרו על ידי מחשב על ידי הקרנתם על המסך ומשם לעין (Screen Based Display או SBD). שיטה שבה פועלים גם מסכי הטלוויזיה, מחשבים וטלפונים חכמים.

תרומתה של Eyejets לטכנולוגיה היא בין השאר על ידי הפיכתה לקומפקטית כך שתוכל להתאים למשקפי ראייה רגילים ובנייתה באמצעות רכיבים מכניים ואופטיים המורכבים במעטפת ממוזערת ומותאמים על משקפיים.

בדרך זו אדם יכול ללבוש את ה-EV ולצפות בסרטים, צג מחשב או כל מידע דיגיטלי מבלי להסתכל על מסך כלשהו כאשר התמונה מוקרנת על הרשתית ישירות. מלבד רכיבי ה-VRD ה-EyeVis כולל גם צליל שמע וקול, מצלמות קדמיות, מקלדת וירטואלית, לוחות אלקטרוניים ומעבד מיקרו.

מערכת מעקב העיניים הייחודית, המוגנת בפטנט, היא מרכיב מרכזי נוסף ב-EV. בעוד שישנם עוקבי עיניים שונים המשמשים במכשירים אופטיים ועיניים אחרים, טכנולוגיית המעקב של EyeJets הינה שונה והמתקדמת ביותר. המע' עוקבת אחר תנועת הרשתית ומתקנת את כיוון ההקרנה בהתאם לתנועתה כך שהתמונה תמיד מוקרנת למרכז הראיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית