הסטארט אפ Cirotta משיק כיסוי מגן החוסם אפשרות לשימוש מרחוק במצלמה ובמיקרופון של הסלולר

הכיסוי החדש, שכולל טכנולוגיות חומרה ותוכנה המגובות בששה פטנטים, מוצע במגוון תצורות המותאמות לצרכי המשתמש, לכל דגם ולכל רשת. הכיסוי מונע האזנת נפח וצילום ע״י גורם חיצוני לא מורשה. בעתיד יוכל גם לשבש את זיהוי המיקום, ה-Bluetooth וה-Wi-Fi של המכשיר

Photo credit - Eyal Toueg

חברת הסטארט-אפ סירוטה (Cirotta) מתל אביב, משיקה כיסוי מגן חדש לטלפונים סלולריים שחוסם הרמטית כל יכולת של האזנת נפח וצילום מרחוק. הכיסוי מונע אפשרות של האזנה וצילום מרחוק  – ללא כל הפרעה להפעלה המלאה של הסמארטפון.

הכיסוי הוא תוסף עצמאי וחיצוני לחלוטין, שאינו דורש קישוריות בינו לבין הסמארטפון ועל כן לא יכול לשמש כנתיב פריצה מרחוק ובאמצעות הרשת למכשיר הסלולרי. הכיסוי וטכנולוגיות האלקטרוניקה והתוכנה שמאחוריו פותחו בידי יוצאי גופים ביטחוניים ומודיעיניים לאומיים בישראל. 

הכיסוי החדש מוצע כתוסף מעוצב ופונקציונאלי המגן על המכשיר באמצעות: חסימת עדשות המצלמות ומניעת האפשרות של האקרים לצפות דרכם בסביבה, חסימת האפשרות להקליט ולנטר שיחות המבוצעות בסביבת המכשיר וחסימת האפשרות לחדור ולגנוב מידע סביבתי שנשלף מתוך נתוני המכשיר ממחשב סמוך באמצעות ווייפיי ובלוטות'.

כיסוי המגן עושה שימוש באלגוריתמים מתקדמים אשר עוקפים את מערכות סינון הרעשים, ועל ידי כך בולמים את איום השימוש החיצוני במיקרופון. בנוסף לכך, המכשיר מבצע חסימה של האפשרות לשלוף מידע על המיקום בזמן אמת בעזרת ה-GPS מה שלמעשה מבטל את זיהוי המיקום של המכשיר. כמו כן, הוא מנטרל את הגישה לרשתות ה-Wi-Fi וה- Bluetooth מצד גורם חיצוני. ההטענה של הכיסוי מספיקה להפעלה במשך יום עבודה מלא. 

סירוטה, המעסיקה 15 עובדים במרכז המו"פ בתל אביב, נוסדה בשנת 2019 על ידי המנכ"ל שלומי ארז, אלוף משנה במיל. בחיל האוויר ובעבר מאנשי קומברס, ועל ידי בנו ערן ארז, מנהל התפעול של החברה ששרת ביחידת המודיעין של חיל האוויר.

נשיא החברה הוא תא"ל במילואים יחיאל גוזל, ששימש בין היתר כנספח צה"ל בצרפת, פורטוגל וספרד. בתפקיד ה-CTO משמש ערן שול, בעל יותר מ-20 שנות ניסיון בתחום האלקטרוניקה. בתפקיד סמנכ"ל השיווק מכהן מומחה האבטחה ערן פירני, מייסד ומנכ"ל Pirani Security and consultation אשר סיפק יעוץ ואבטחה לגורמים שונים בארץ ובחו"ל. 

"הסמארטפון הוא אמצעי התקשורת הנפוץ בעולם, אך יחד עם זאת מדובר במכשיר פרוץ ולא מוגן. אמנם ישנם פתרונות תוכנה לבלימת מתקפות נוזקה ורוגלה, אך מעט מאוד נעשה כדי לעצור האקרים משימוש בחומרה ובחולשות מערכת התקשורת במטרה לחדור לנתוני המשתמש", אומר שלומי ארז, מנכ"ל ומייסד משותף של חברת סירוטה.

"כל זה היה נכון עד עתה. הכיסוי שלנו הוא אמצעי בלתי פולשני עבור משתמשים פרטיים וארגונים שמגן על הסמארטפונים מפני חדירות. הוא מאפשר למשתמש לכבות ולהפעיל את מערכת הכיסוי ולשמור על פונקציונאליות מלאה של הסמארטפון בעת השימוש". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית