מנכ"ל ראדא: המיזוג עם LEONARDO DRS ינגיש אותנו לשווקים חדשים

דובי סלע, מנכ״ל ראדא, אומר בראיון לישראל דיפנס כי הוא מביע תקווה שראדא תוכל לספק את המכ"מים הטקטיים שלה לחברות נאט"ו

מנכ"ל ראדא: המיזוג עם LEONARDO DRS ינגיש אותנו לשווקים חדשים

באדיבות ראדא

אקזיט מרשים לראדא, חברת הייצור הביטחוני: מיזוג (החלפת מניות) עם חברת LEONARDO DRS, שהיא חברה-בת של תאגיד הדפנס הגדול LEONARDO ITALY, בין עשרת הגדולים בעולם בתחום. 

ראדא תהיה חברה-בת של לאונרדו DRS שהמטה שלה בארה"ב, וכך ייפתחו בפני החברה הישראלית שווקים חדשים בארה"ב, ובתקווה גם באירופה. מוצרי הליבה שלך ראדא: מכ"מים טקטיים קטנים למערכות הגנ"א לרק"ם, טנקים וספינות, וכן מערכות הגנה אקטיבית (APS) לרק"ם.

בראיון לישראל דפנס משרטט מנכ"ל ראדא דובי סגל את שלושה רבדי עסקת המיזוג: ראדא בישראל, לאונרדו DRS ארה"ב ולאונרדו איטליה, ענק עולמי עם 50-60 אלף עובדים.

דובי סלע: "המיזוג הוא בין שותפים ותיקים. אנו כבר עשר שניים עובדים עם DRS בתחום אספקת מכ"מים טקטיים קטנים להגנה על כוחות מתמרנים. DRS היא הלקוחה הגדולה ביותר שלנו, ואנו מספקים את המכ"ם לפרוייקט SHORAD של צבא ארה"ב, הגנ"א קצרת-טווח נגד איומים מנמיכי-טוס, מסוקים ומטוסי תקיפה". ראדא שותפה בפרוייקט  M-SHORAD' מערכת הגנ"א ניידת.

״לאונרדו DRS פעילה בישראל שנים רבות, בין היתר שותפה לרפאל בפיתוח 'מעיל רוח' עבור טנקי אברמס אמריקניים. מנכ"ל ראדא מסביר שפיתוח מכ"ם קטן לכלי רק"ם הוא מורכב, שכן הציוד חייב להיות קטן בממדיו, חומרה קטנה ומכ"ם שחייב להיות רב-משימתי. זה אתגר לאלגוריתמים, לחומרה ולתוכנה. גם המחיר חייב להיות נמוך.״

בעבר עסקה ראדא בפיתוח ציוד למערכות מוטסות, "אך ירדנו לקרקע", אומר המנכ"ל, "ואנו מתמקדים בפיתוח מכ"מים להגנה אקטיבית על רכב בודד, וכן פתרונות נייחים להגנה על ישוב, בסיס או מתקן, וגם הגנה על ספינה מפני רחפנים. בתחומים אלו אנו מובילים".

בישראל שותפה ראדא בפרוייקטים כמו הנגמ"ש 'איתן', במכ"ם שמסייע למערכת 'צבע אדום' בעוטף עזה לגילוי פצמ"רים ורקטות קצרות-טווח וכן במערכת 'חץ דורבן' להגנת רק"ם של אלביט מערכות מותקן מכ"ם של ראדא. 

לדברי דובי סלע המלחמה באוקראינה יצרה סיכויים להגדיל שווקים וביקושים. "אירופה מגדילה ביקוש, אנו רואים גידול בצורכי דפנס והגנ"א בארצות היבשת". המנכ"ל מביע תקווה שראדא תוכל לספק את המכ"מים הטקטיים שלה לחברות נאט"ו ועסקת המיזוג הנוכחית תסייע בכך, כאשר ראדא הישראלית היא חברה-נכדה לענק האירופי לאונרדו איטליה. 

במצגת של DRS נאמר שטכנולוגיות המכ"ם הטקטי המתקדמות של ראדא משפרות את מעמדה של DRS כמפתחת הגנ"א נגד כטמ"מים והגנה על כלי רכב. במקביל משפרת העסקה את התחרותיות של ראדא ואת נגישותה לשווקים. 

אלסנדרו פרופיומו, מנכ"ל לאונרדו אמר על העסקה: "DRS פלוס ראדא הן במצב מצויין להיות מובילות בשוק הגנת הכוחות ההולך ומתרחב במהירות".

ראדא מעסיקה בישראל כ-250 עובדים ובארה"ב 80 עובדים. עסקת המיזוג תיסגר סופית ברבע האחרון של השנה, עד שיסתיימו הליכים רגולטוריים. ראדא תשתייך לחטיבת החישה והמחשוב של לאונרדו DRS. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות