סמארט שוטר הישראלית חושפת את ה-SMASH X4

ה-SMASH X4, שתיחשף לראשונה בתערוכת יורוסאטורי בפריז, הינה מערכת בקרת אש להתקנה על הרובה האישי עם הגדלה אופטית (X4) המאפשרת רכישה, עקיבה וירי מדויק לטווחים מורחבים

קרדיט תמונות: סמארט שוטר

סמארט שוטר, חברה ישראלית המפתחת ומייצרת מערכות בקרת ירי מתקדמות לנשק קל, תחשוף לראשונה בתערוכת יורוסאטורי, שתערך בפריז באמצע חודש יוני, את ה-SMASH X4: מערכת בקרת אש להתקנה על הרובה האישי עם הגדלה אופטית (X4) המאפשרת רכישה, עקיבה וירי מדויק לטווחים מורחבים. המערכת מאפשרת פגיעה במטרות ניידות ונייחות, קרקעיות ואוויריות, ומשלבת מד טווח לייזר אינטגרלי לדיוק ירי לטווחים הרחוקים. ניתן לשלב גם אמצעי ראיית לילה שונים כ-Clip On. 

לדברי החברה, כמו כל מערכות ה-SMASH, גם מערכת ה-SMASH X4 מתאימה לשימוש הן כמערכת עצמאית והן כמערכת מקושרת. קישוריות לסנסורים או למערכות שליטה ובקרה מספקת מידע טקטי רלוונטי המושלך דרך הכוונת, משפרת משמעותית את מודעות המצב של הלוחם ושל המפקדים ומהווה בסיס לקבל החלטות מותאמות בזמן אמת.

החברה תציג לראשונה בתערוכה גם פתרון ל-UGV, משולב עם חברת Roboteam הישראלית: רובוט מסוג TIGR של חברת Roboteam ועליו ה-SMASH Hopper, עמדת ירי קלה הנשלטת מרחוק של סמארט שוטר. קל משקל, עם יכולת תמרון ועבירות גבוהה, הפתרון הרובוטי המשולב משפר את הקטלניות ואת יכולת השרידות של הכוחות הטקטיים בכך שהוא מספק להם את היכולת לפגוע במטרה ממרחק בטוח. זהו פתרון אידיאלי עבור לחימה בשטח אורבני, הגנה מלווה כנגד רחפנים, הגנת גבולות, משימות בתווך התת קרקעי ועוד.

מיכל מור, מנכ"לית החברה, אומרת: "הגיע הזמן שגם לחיילי החי"ר יהיה נשק מדויק לא פחות מטיל, שיבטיח פגיעה מדויקת במטרה ולא בסביבתה, וזה בדיוק מה שטכנולוגיית ה-SMASH מאפשרת. בעזרת מחשב מובנה ואלגוריתמים מתקדמים, המערכות שלנו מבטיחות פגיעה במטרה, משפרות את המודעות המצבית של הלוחמים ומאפשרות למחלקה כולה להיות חכמה, מדויקת ומקושרת.

״כיום, הטכנולוגיה שפיתחנו כבר מוטמעת במשפחה שלמה של מוצרים, וביניהם מערכות להתקנה על הרובה האישי, מערכות נשלטות מרחוק, מערכות נישאות על רכב או רובוט ואף מערכות הנישאות על ידי רחפן. אנחנו מאמינים שזו הטכנולוגיה אשר תוביל את המהפכה הכה נדרשת בעולם החי"ר, ושמחים להציג אותה כעת בתערוכת יורוסאטורי בפריז."

מערכות החברה פעילות כבר על ידי מגוון כוחות ברחבי העולם וביניהם צה"ל, צבא ארה"ב, חיל הים ההודי וצבאות שונים של מדינות באירופה. לאחרונה פורסם באתר ישראל דיפנס כי גם סינגפור בוחנת את מערכת הכוונת החכמה Smash 2000 של החברה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית