סינגפור בוחנת את הכוונת החכמה לרובים Smash 2000 של סמארט שוטר

כוונת Smash 2000 היא כוונת רובה אלקטרו-אופטית חכמה הכוללת מערכת בקרת אש ומחשב ירי. הכוונת מגדילה באופן משמעותי את דיוק הירי המבצעי ומשפרת באופן ניכר את אחוזי הקליעה במגוון סוגי מטרות
 

תמונה: Smart Shooter

הצבא הסינגפורי בוחן את מערכת הכוונת החכמה Smash 2000 מתוצרת חברת סמארט שוטר הישראלית. האתר Shephardmedia.com מדווח כי סוכנות המדע והטכנולוגיה הצבאית (DSTA) של סינגפור בשיתוף צבא סינגפור מובילים ניסוי במערכת זו כחלק מהחיפוש המתמיד של הכוחות המזוינים הסינגפורים אחר טכנולוגיות נשק חדשות.

סינגפור אינה המדינה האסייתית הראשונה הבוחנת שימוש במערכת זו. בסוף שנת 2020 דווח באתר "ישראלדיפנס" (https://www.israeldefense.co.il/node/46945) כי הצי ההודי רוכש כוונות חכמות Smash 2000 של חברת סמארט שוטר כאמצעי ללחימה באיומי רחפנים.

כוונת  Smash 2000 היא כוונת רובה אלקטרו-אופטית חכמה הכוללת מערכת בקרת אש ומחשב ירי. הכוונת מגדילה באופן משמעותי את דיוק הירי המבצעי ומשפרת באופן ניכר את אחוזי הקליעה במגוון סוגי מטרות (נייחות וניידות). 

לדברי מיכל מור, מנכ"לית ומייסדת סמארט שוטר, "מערכות ה-SMASH פעילות ומשמשות מבצעית מגוון כוחות ברחבי העולם וביניהם צה"ל, צבא ארה"ב, חיל הים ההודי וצבאות שונים נוספים, ואנו מברכים על כל מי שבוחר להתקדם טכנולוגית ולאפשר לחייליו להתמודד ביעילות מרבית עם כל מטרה, קרקעית, אווירית, ניידת או נייחת."
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית