ראש המטות המאוחדים של צבא ארה"ב גנרל מרק מיליי: ״היתרון הצבאי שממנו נהנינו 70 שנה הולך ונסגר במהירות״

״אמריקה איננה עוד המעצמה שאין דומה לה. אמריקה עומדת היום במבחן באירופה על ידי התוקפנות הרוסית, באסיה על ידי הגידול הכלכלי והצבאי הדרמטי של סין, הגרעין והטילים של קוריאה הצפונית ובמזרח התיכון על ידי טרוריסטים״, אומר מיליי

https://www.dvidshub.net/video/844246/milley-speaks-west-point-graduation

הדור הבא של לוחמי צבא ארה"ב חייב להיות מוכן למלחמה שלא תדמה במאומה למלחמה בת ימינו – אומר ראש המטות המאוחדים של צבא ארה"ב גנרל מרק מיליי בהרצאה רחבת-יריעה ופסימית למדי בפני מחזור הבוגרים של האקדמיה הצבאית של צבא ארה"ב ווסט פוינט.

בוגרי ווסט פוינט היום חייבים להיות מוכנים לנהל רובוטים במלחמה הנשלטת על ידי רחפנים וכטמ"מים. גנרל מיליי התווה באוזני הקדטים תמונה עגומה של עולם, שיציבותו הולכת ונשחקת, שבו מעצמות גדולות רוצות לשנות את הסדר העולמי. "אתם תישאו באחריות להבטיח אמריקה יותר בטוחה", אמר גנרל מיליי לקצינים הצעירים. 

עוד מדברי גנרל מיליי בווסט פוינט בדיווח של סוכנות AP: הפוטנציאל של סכסוך בינלאומי ובין מעצמתי הולך וגובר, לא הולך ופוחת. היתרון הצבאי שממנו נהנינו 70 שנה הולך ונסגר במהירות, ומה שיקרה הוא שארה"ב תהיה, והיא כבר, מאותגרת בכל תחום של המלחמה, בסייבר, בחלל, בים, באוויר, וכמובן ביבשה. 

אמריקה איננה עוד המעצמה שאין דומה לה. אמריקה עומדת היום במבחן באירופה על ידי התוקפנות הרוסית, באסיה על ידי הגידול הכלכלי והצבאי הדרמטי של סין, הגרעין והטילים של קוריאה הצפונית ובמזרח התיכון על ידי טרוריסטים.

בהשוואה למלחמה באוקראינה המלחמה הבאה תהיה הרבה יותר מורכבת, מול אויבים מתחמקים, מלחמה אורבנית הדורשת נשק מדויק ארוך-טווח וטכנולוגיות מתקדמות. ארה"ב החישה לאוקראינה רחפנים מתקדמים וכלי נשק אחרים, לפעמים מערכות נשק שנמצאו בשלבי פיתוח ושלחנו לאוקראינה אבי-טיפוס, כמו כטמ"מים מתאבדים מסוג סוויצ'בלייד המופעלים נגד הרוסים.

ב-25 עד 30 השנים הבאות יחולו שינויים דרמטיים במערכות הנשק. אסור לנו לדבוק בחשיבה ישנה, בכלי נשק ישנים, אלא לפתח ולהתקדם במהירות. הקצינים חייבים לשנות דרכי חשיבה, אימונים ולחימה. סג"ם טרי בצבא יילחם עם טנקים, כלי שיט וכלי טייס רובוטיים, ויסתמך על בינה מלאכותית, דלקים סינתטיים, ייצור בתלת-ממד והנדסת אנוש. 

גנרל מיליי הזכיר אבדות קשות של הצבא האמריקני בכמה מלחמות ואמר: "זה המחיר האנושי של מלחמת המעצמות. זה החשבון שמגיש הקצב". את הרצאתו סיים במלים מתוך שיר של בוב דילן שמסתיים במלים: "יכולים אנו לשמוע את הדי הרעם. הגשם עומד לרדת עלינו במלוא עוזו". 

 


 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית