נתניהו בסייברטק 2022: ״בימים הראשונים של הסייבר, לא הייתה אסטרטגיה ברורה״

״הקמנו את מועצת הסייבר הלאומית, וקבענו דרישות והנחיות להגנה האזרחית שלנו. היינו צריכים דוקטרינה חדשה. הקמנו מוסדות והתחלנו לזוז״, אמר בנימין נתניהו בכנס סייברטק 2022

צילום: גלעד קוולרצ׳יק

ראש ממשלת ישראל לשעבר וראש האופוזיציה הנוכחי, בנימין נתניהו, נאם היום (חמישי) ב- Cybertech Global TLV וסקר כיצד הפכה ישראל לאימפריית הסייבר שהיא היום.

נתניהו סיפר לקהל כיצד בשנת 2010, לאחר שקרא רומן המתאר מלחמת סייבר בין ארה"ב לסין, הוא התחיל להבין את ההשלכות העתידיות של הסייבר על ישראל והעולם. "לא יכולנו להישאר חסרי הגנה בעולם הסייבר המתפתח הזה", אמר.

״עם זאת, בימים הראשונים של הסייבר, לא הייתה אסטרטגיה ברורה. הקמנו את מועצת הסייבר הלאומית, וקבענו דרישות והנחיות להגנה האזרחית שלנו. היינו צריכים דוקטרינה חדשה. הקמנו מוסדות והתחלנו לזוז.

"הכל התבסס על יעד שהצבתי ב-2012 - שתוך 5 שנים ישראל תהפוך לאחת ממעצמות הסייבר המובילות בעולם. וזה התבסס על שאלת הביטחון - איך להגן על המדינה בעולם החדש הזה. בשנת 2010 היו לנו השקעות סייבר בשווי של כ-60 מיליון דולר. עד 2021 היה כמעט 9 מיליארד דולר.״ 

נתניהו התייחס גם למלחמה באוקראינה. "אנחנו רואים סייבר בלוחמה כרגע, באירועים הטרגיים שמתרחשים באוקראינה עכשיו", אמר, והוסיף כי יש עשרות אלפי מתכנתים שעובדים עבור חברות ישראליות באוקראינה כרגע. "צריך למצוא פתרון - הפתרון הטוב ביותר הוא לכלול את האנשים האלה באלה שאנו מציעים להם ויזה", אמר נתניהו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית