צבא הולנד רוכש מערכות SMASH של סמארט שוטר

הצבא בחן מערכות אלו וכעת החליט לרכוש אותן לשימוש מיידי, בעיקר כנגד כטב"מים קטנים
 

credit: Technische Bureau H.A. Muller (TBM BV)

חברת Smart Shooter, חברה ישראלית המפתחת ומייצרת מערכות בקרת ירי מתקדמות המתחברות לנשק קל, קיבלה לאחרונה הזמנה מצבא הולנד לספק מערכות SMASH AD מתוצרתה לשימוש מבצעי. כבר בחודש אוקטובר 2020 דווח באתר ישראל דיפנס כי צבא הולנד השלים ניסוי באש-חייה כנגד כטב"מים באמצעות מערכת זו. וכעת החליט הצבא לרכוש מערכות אלו לשימוש מיידי, בעיקר כנגד כטב"מים קטנים.

מערכת SMASH הינה פתרון בקרת אש מוכחת-קרבית לנשקים קלים המבטיחה שכל כדור ימצא את מטרתו., מערכות בקרת האש SMASH Fire Control המכניסות אלגוריתמים מדויקים של יירוט טילים ויכולות עיבוד אלקטרו-אופטיות מתקדמות לתוך רובי סער סטנדרטיים, פועלות באופן אוטומטי אך לא אוטונומי ומאפשרות למפעיל לנטרל במהירות וביעילות את המטרה שלו.

זהו פתרון חסכוני הניתן לשילוב בכל סוג של רובה סער ובשילוב עם מערכות אנטי-רחפנים אחרות, כדי לספק פתרון הגנה רב-שכבתי יעיל המתאים לשדה הקרב המודרני.

מערכת ה-SMASH AD שתוכננה במיוחד כדי לספק חיסול קינטי של רחפנים קטנים ומנמיכי טיסה, משלבת בתוכה מד טווח לייזר ומאפשרת טיווח מדויק של רחפנים מסביב לשעון, עם יכולות ראיית יום ולילה. המערכת מסוגלת לקבל ולהציג מידע על יעדים מחיישנים חיצוניים או מערכת זיהוי ומבטיחה חיסול מדויק, מהיר, בטוח ופשוט של רחפנים עד למרחק של 250 מטרים.

מיכל מור, מנכ"לית SMART SHOOTER, אומרת: "אנחנו ב-Smart Shooter גאים לספק את פתרונות SMASH המובילים שלנו לכוח ידידותי אחר. פיתחנו את הפתרונות הללו על מנת לחולל מהפכה בעולם הנשק הקל, ואני בטוחה שטכנולוגיית SMASH שלנו תאפשר לצבא ההולנדי להגן טוב יותר על חייליו, על מחנות הצבא והתשתיות האסטרטגיות שלהו מפני האיום הגובר של רחפנים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית