הזדמנות לחברות ישראליות: צבא גרמניה שוקל לצייד רכבים לוגיסטיים בעמדות נשק נשלטות-מרחוק 

ענקיות התעשייה הביטחונית הישראלית אלביט ורפאל פיתחו עמדות נשק נשלטות-מרחוק שנמכרות ברחבי העולם ואף חברת ג'נרל רובוטיקס מציעה עמדת נשק הנחשבת לקלה ביותר בתחומה

©Bundeswehr/Tom Twardy

האם נפתח שוק חדש לחברות ביטחוניות ישראליות? האתר הגרמני esut.de מדווח כי צבא גרמניה שוקל להוציא בקרוב מכרז להתקנת עמדות נשק נשלטות-מרחוק (RCWS) על גבי אלפי רכבים לוגיסטיים שבשירותו.

בכוונת הצבא לפנות הן ליצרנים מקומיים והן ליצרנים בינלאומיים של עמדות נשק. עמדת הנשק הקלה הפופולרית ביותר בעולם כיום היא ה-Protector  של חברת קונגסברג הנורווגית. חברת ריימנטאל הגרמנית הציגה לאחרונה את עמדת הנשק Natter בגרסת מקלע 7.62 מ"מ השוקלת פחות מ-100 ק"ג ובגרסת מקלע 12.7 מ"מ השוקלת פחות מ-200 ק"ג, כששתי הגרסאות תואמות לדרישות הצבא הגרמני. העמדה, הכוללת מערכת ספיגת זעזועים, פותחה במיוחד עבור משאיות.

לתעשייה הביטחונית הישראלית יש בהחלט מה להציע לגרמנים בנושא. ענקיות התעשייה הביטחונית הישראלית אלביט ורפאל פיתחו עמדות נשק נשלטות-מרחוק שנמכרות ברחבי העולם ואף חברת ג'נרל רובוטיקס מציעה עמדת נשק הנחשבת לקלה ביותר בתחומה.

האתר Esut.de מספר כי עמדות נשק נשלטות-מרחוק הותקנו לראשונה בשנת 2012 על משאיות 5 טון של הצבא. מאותה שנה רכש הצבא הגרמני יותר מ-7,000 משאיות מוגנות ולא-מוגנות שעל כולן ניתן להתקין עמדות נשק. לצבא יש אף יותר מ-2,000 רק"מים מדגמים שונים (בוקסר, דינגו, איגל, יאק ועוד) שגם לגביהם קיים הצורך בהתקנת עמדות נשק קלות.

עד עתה, הצטייד הצבא הגרמני בעיקר עם עמדות נשק נשלטות-מרחוק קלות (FLW)  של החברה הגרמנית KMW. מאז 2008, נרכשו יותר מ-1,000 מערכות FLW בגרסת FLW 100 (משקל כולל של 100 ק"ג) ו-FLW 200 (משקל כולל של 200 ק"ג) והותקנו על גבי רכבים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית