דובאי בחרה את מערכת הרחפנים האוטומטית של איירובוטיקס עבור המשטרה

אתמול (ד), שליט דובאי מוחמד בן רשיד אל-מכתום נתן את ברכתו להתנעת הפרויקט יחד עם Drone in a Box של איירובוטיקס בעת ביקורו במפקדה הראשית של משטרת דובאי

https://twitter.com/HHShkMohd/status/1415254131246256128?s=20

סטארט אפ הרחפנים האוטומטיים איירובוטיקס מכריז שנבחר ע״י משטרת דובאי לפרויקט ייחודי במסגרתו מערכת ה- Drone in a box של החברה, הכוללת מערך של רחפנים אוטומטיים, תיפרס ברחבי דובאי לצרכי אבטחה, מענה לקריאות חירום ושמירה וכן קיצור זמן התגובה המשטרתי.

דובאי בחרה במערכת של איירובוטיקס, מיד אחרי חתימת הסכמי אברהם בין איחוד האמירויות לישראל, כמקרה מבחן לשילוב סדיר של רחפנים בפעילות ביטחונית. אתמול (ד), שליט דובאי מוחמד בן רשיד אל-מכתום נתן את ברכתו להתנעת הפרויקט יחד עם Drone in a Box של איירובוטיקס בעת ביקורו במפקדה הראשית של משטרת דובאי.

החל מחודש אוקטובר השנה יוצג מקרה המבחן לעולם כולו – והוא עתיד לשנות את תפיסת ההפעלה של גופי הביטחון ברחבי העולם: לא עוד שילוח מיותר של אנשי כוחות הביטחון, אלא שיגור צי רחפנים אוטונומיים מהירים ויעילים לכל מקום בזריזות ובעלות נמוכה. היריד העולמי, או האקספו, שנבחר כארוע הפתיחה לשיתוף הפעולה הזו הוא תערוכה בינלאומית שמתקיימת אחת לארבע שנים. 

מערכות הרחפנים של איירובוטיקס מפותחות ומיוצרות בישראל, וכבר צברו ניסיון מבצעי משמעותי באוסטרליה, סינגפור, ישראל וארה״ב. בסינגפור משתתפת איירובוטיקס בפרויקט, בשיתוף עם כוחות הביטחון המקומיים, שבמסגרתו נבחנת היכולת להגיע לכל נקודה במדינה בתוך דקות ספורות, וכן לספק משלוחי חירום.  

מערכת "DRONE IN A BOX" של איירובוטיקס נמצאת בתהליך קבלת TC (אישור קבע) מול ה-FAA (רשות התעופה האמריקאית). תהליך אישור הקבע הוא תהליך ארוך וקפדני, שבסופו תוענק תעודה שהמשמעות שלה היא אפשרות נרחבת יותר לטוס ב-BVLOS מעל אנשים בכל רחבי ארה״ב ללא צורך באישור ספציפי (טיסות מחוץ לקשר עין של המטיס, BVLOS – Beyond Visual Line of Sight). בהמשך מתכוונת איירובוטיקס להרחיב את הפעילות בתחום הביטחון גם לארה״ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית