ארה״ב: תמיכה דו-מפלגתית בהגבלים על חברות הענק הטכנולוגיות

לאחר מחקר שנמשך כמעט שנה וחצי, הגישה קבוצת מחוקקים משני צידי המתרס הפוליטי בארה״ב מקבץ הצעות חוק בנושא, הכוללות שמירה על פרטיות המשתמשים והקשחת תנאי רכישת יריבות

צילום: רויטרס

קבוצת מחוקקים משני צידי המתרס הפוליטי בארה״ב הגישה בשישי מקבץ של חמש הצעות חוק, שמטרתן להגביל את כוחן של ענקיות הטכנולוגיה כגון אפל, מיקרוסופט וגוגל. טיוטת החקיקה נפרסת לאורך כ-450 עמודים, ונכתבה לאחר מחקר ארוך בן 16 חודשים שערכה ועדת השיפוט בבית הנבחרים בנוגע לטקטיקה העסקית של החברות ולדרכי הפעולה שלהן לשמירה על עוצמתן, שכלל עדויות של בכירי תעשייה כגון מארק צוקרברג וטים קוק.

ההצעות הן:

החוק לבחירה ולחדשנות מקוונת אמריקנית״, הקורא לאסור על הפלטפורמות המקוונות מלקדם את מוצריהן בהשוואה למוצרים של חברות אחרות שתלויות באותן אפליקציות כדי להגיע לצרכנים. במסגרת חקיקה זו, ייאסר על הפלטפורמות מלעשות שימוש במידע האישי שאספו על צרכניהם כדי להגביר את התחרות מול המתחרים.

חוק תחרות פלטפורמות והזדמנויות״, שעיקרו הקשחת התנאים על רכישת חברות יריבות, בעיקר מתפתחות - דוגמת הרכישה של אינסטגרם ע״י פייסבוק.

-״החוק לסיום המונופולים של הפלטפורמות״, במסגרתו ייאסר על כל חברה שלה למעלה מ-50 מיליון משתמשים חודשיים להחזיק או להפעיל עסק נוסף, המציג ניגוד אינטרסים ברור.

חוק התאימות והתחרות על ידי אפשור החלפת שירות״, הדורש את האפשרות להעברת נתונים מפלטפורמה אחת לאחרת בקלות, כך שהצרכנים יוכלו להחליף אותן אם ירצו. כלומר: לקיחת הנתונים שנוצרו בפלטפורמה אחת למתחרה.

חוק המודרניזציה של אגרות הגשת המיזוגים״, המאפשר למחלקת המשפטים את הסמכויות הנדרשות בנוגע למיזוגים.

״למונופולים הטכניים הבלתי-מוסדרים יש כרגע יותר מדי כוח בכלכלה שלנו״, מסר חבר הקונגרס דייויד סיסלין, ראש תת-הועדה להגבלים עסקיים, הפועלת במסגרת ועדת השיפוט. ״הם נמצאים בעמדה ייחודית לבחור מנצחים ומפסידים, להרוס עסקים קטנים, להעלות מחירים לצרכנים, ולהוציא אנשים מהעבודה. האג׳נדה שלנו תבטיח שהמונופולים העשירים והחזקים ביותר יפעלו על פי אותם חוקים התקפים לכולנו״. מוקדם יותר השנה, השווה סיסלין את הדומיננטיות הכלכלית של הענקיות לסרטן ששולח גרורות לכלכלה האמריקנית ולמדינה כולה.   

img
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
דעה | צה״ל צריך לחשוב על שבב לאיתור חייל במקרה של נפילה בשבי