תומר אבנון וראש המוסד לשעבר שותפים בקרן השקעה בישראל ובאמירויות 

בישראל תוקם קרן בשם ״הייב 2040״ ובמפרץ פועלת קרן בשם Synaptech. שתי הקרנות ישקיעו בחברות בתחומי ביטחון פנים וסייבר

 bigstock

על פי פרסום של הבורסה, תומר אבנון, הבעלים של קבוצת אבנון, רוצה להנפיק את ׳הייב 2040 מו"פ שותפות מוגבלת׳ בבורסה בתל אביב. המטרה היא לגייס כ-40 מליון ש״ח מהציבור לטובת השקעה בחברות צעירות מתחום הסייבר או ביטחון הפנים. בנוסף להשקעת הציבור, השותפים לשותפות ישקיעו כ-10 מליוני ש״ח (מתוכם 4 מיליון ש"ח ע"י קבוצת אבנון). 

״הקצאת ]_____[ כתבי אופציה לא רשומים למסחר ל נושאי משרה בשותף הכללי: מר יוחנן דנינו (יו"ר דירקטוריון וחבר ועדת השקעות), מר אביעד גרינפלד (דירקטור ומנכ"ל משותף), מר אברהם כוכבא (דירקטור ומנכ"ל משותף), מר יעקב ניר (דירקטור וסמנכ"ל כספים), גב' אנסטסיה דותן (דירקטורית וסמנכ"לית שיווק), מר ברוך (בוקי) כרמלי (חבר ועדת השקעות), מר תמיר פרדו ויוסף וייס (להלן בס"ק א' זה: "הניצעים")״, נכתב בפרסום. 

בין השותפים, יוחנן דנינו היה מפכ״ל המשטרה לשעבר, יוסי וייס מנכ״ל תעשייה אווירית לשעבר, בוקי כרמלי לשעבר ראש הרשות הלאומית להגנת סייבר וראש מערך הסייבר במשרד הבטחון. בין בעלי התפקידים בקרן, אבי כוכבא - מפקד ממר"מ לשעבר. קובי ניר - לשעבר ראש תחום A&M בתעשייה האווירית. סטייסי דותן - לשעבר מנהלת שיווק ב-Logic Industries. 

דמי הניהול יהיו כ-25 אלף דולר לחודש, ולא יעלו על 300 אלף דולר לשנה. ״נושאי המשרה אינם מקבלים שכר ודמי ניהול מהשותפות למועד זה״, כך לפי התשקיף. הקרן צפויה להשקיע בשלוש חברות בתור התחלה - ויסייטס פתרונות בע"מ, NanoLock Security ו-IXDen. אין התחייבות כי השקעות עתידיות יעשו בחברות עם זיקה לישראל. 

לצד הפעילות בבורסה בתל אביב, הקים אבנון עוד קרן השקעות, הפעם באמירויות, עם אותם אנשים כמו בתשקיף בתל אביב. לקרן קוראים Synaptech. כך על פי דיווח של אתר אינטליג׳נס אונליין. לפי אותו דיווח,  אבנון וגרינפלד נפגשו בחודש מרץ האחרון עם משקיעים פוטנציאלים בבחריין לטובת השקעה בSynaptech. לפי הפרסום, גם חברת הביטחון האמירתית, Trust International Group, מתעניינת בהשקעה. 

ביקשתי מקבוצת אבנון התייחסות לפעילות באמירויות - אם תתקבל, תפורסם כאן. ניסיתי לפנות לפרדו לקבל התייחסות שלו, אם תתקבל, תפורסם כאן. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית