עוד הצלחה באירופה: הונגריה תרכוש מכ"מים של תעשייה אווירית

המכ"מ, תוצרת אלתא, מיועד להחליף מכ"מי הגנ"א מיושנים שבשירות הצבא ההונגרי עוד מימי הסובייטים
 

https://www.iai.co.il/p/elm-2084-mmr

התקשורת ההונגרית דיווחה בסופ"ש כי מפקד צבא הונגריה, פרנץ קורום, חתם על עסקה לרכישת מערכות מכ"מ ELM-2084 מתוצרת חברת אלתא הישראלית, חברת-בת של התעשייה האווירית. אספקת המכ"מים תחל בשנת 2022 ותעשה באמצעות חברת ריימנטאל קנדה. המכ"מ החדש מיועד להחליף מכ"מי הגנ"א מיושנים שבשירות הצבא ההונגרי עוד מימי הסובייטים כדוגמת PRV-17 ,P-37 ו-ST-68U.

לא ידוע מספר המכ"מים שיירכשו, אך האתר Ynet מדווח כי היא העסקה צפויה להיות גדולה יותר מזו שנעשתה עם צ'כיה ב-2018 ובה נרכשו 8 מכ"מים בשווי של 125 מיליון דולרים. מכ"מ ELM-2084 המכונה בצה"ל מכ"מ ר"ז (רב זרועי) פותח בתחילת המאה ע"י אלתא ומפא"ת בכדי להתמודד עם איום הרקטות ולספק תמונה כוללת של האיומים בשטח (בעיקר ירי תלול מסלול) לכוחות צה"ל ולהשתלב במערכת צי"ד.

כיום מופעל המכ"ם בצה"ל בחיל התותחנים לצורך איכון שיגורי תמ"ס וטיווח ארטילרי ובמערך ההגנה האווירית כחלק ממערכות ההגנה מפני טילים כיפת ברזל וקלע דוד. בפברואר השנה החליף מכ"מ הר"ז את מערך מכ"מי הנורית ששימש למטרות דומות. בתחילת 2018 הודיעה התעשייה האווירית כי מכרה 100 מכ"מי ר"ז  בשווי כולל של כ-2 מיליארד דולרים. בין המדינות שרכשו את המכ"מ ניתן לציין את קנדה, הודו, פינלנד, צ'כיה ואף סינגפור (עפ"י מקורות זרים). כעת התווספה לרשימה זו הונגריה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית