"הוצאנו מהמגירה פרוטוקול לעת מלחמת סייבר"

רפאל פרנקו, סגן ראש מערך הסייבר לעמידות המשק, מסביר בכנס סייברטק לייב לעולם הרפואה כיצד התארגן מערך הסייבר למציאות החדשה בעקבות משבר הקורונה
 

"הוצאנו מהמגירה פרוטוקול לעת מלחמת סייבר"

"וירוס הקורונה תפס אותי במהלך מערכת הבחירות. ושאלתי מה יהיו ההשפעות של הוירוס על שגרת הסייבר בישראל. האם יש לנו תהליכים הקשורים למגיפה - התשובה הייתה לא. יומיים לאחר מכן, ביקשתי מהצוות שלי להכין מסמך בנושא. היו הרבה תשובות. החלטתי לקחת את הפרוטוקול הכי קרוב - במקרה זה הוא היה למלחמת סייבר", חושף רפאל פרנקו, סגן ראש מערך הסייבר לעמידות המשק, בכנס סייברטק לייב לעולם הרפואה. 

הפרוטוקול שהוכן למלחמה למרחב הסייבר כלל גם הגנה על תשתיות אזרחיות כמו חקלאות, מפעלי מזון, מפעלי ייצור ועוד. "מצאנו עצמנו מתעסקים עם מגזר החקלאות כי המשק פתאום תלוי בחקלאות מקומית. הלולנים לא הבינו מה קשורות הביצים בלול לסייבר", מסביר פרנקו. "זו רק דוגמא אחת. עסקנו גם בהגנה על ייצור נייר טואלט, תרופות, אלכוג'ל ועוד."  

על מנת להתמודד עם הקורונה, פתחו במערך חמ"ל סייבר שיתופי עם גופים נוספים. צה"ל, מגזר הרפואה ועוד גורמים רלוונטים. "עובדים יחד ועושים פעמיים ביום הערכה של הסיכונים", מסביר פרנקו. "בתחילת המשבר, היו דעות נאיביות שהאקרים לא יתקפו בתקופת הקורונה. ראינו איך זה נגמר בעולם עם עליה בתקיפות בגלל הקורונה.", מספר פרנקו. "בכל זאת, החלטנו לחזק את תשתית ההגנה על המשק הישראלי שתאפשר התמודדות עם תקופה מאתגרת זו. ואין ספק, כשיש לך פרוטוקול לאירוע דומה - אתה לא מתחיל מאפס."

 

אולי יעניין אותך גם