שיתוף פעולה ישראלי-איטלקי במסגרת המאבק בקורונה

מכללת אפקה ואוניברסיטת קתוליקה דל סקרו ברומא יפתחו כלי לאבחון מהיר של נשאי קורונה פוטנציאליים באמצעות טכנולוגיות עיבוד דיבור ובינה מלאכותית

שיתוף פעולה ישראלי-איטלקי במסגרת המאבק בקורונה

שגריר איטליה בישראל ונשיא מכללת אפקה. צילום: יח״צ

מכללת אפקה בתל אביב ואוניברסיטת קתוליקה דל סקרו ברומא מגבשות תכנית משותפת ליצירת פתרונות חדשניים שיסייעו למאבק בקורונה, באמצעות פיתוח כלי לאבחון מהיר של נשאים פוטנציאלים של הוירוס. הפתרון יתבסס על טכנולוגיות עיבוד דיבור ובינה מלאכותית. את שיתוף הפעולה יובילו המרכז לעיבוד שפה (ACLP) שבמכללת אפקה, והמרכז המקביל באוניברסיטה שברומא.

הניסויים הקליניים שיתבצעו בשתי המדינות יערכו באותו הפרוטוקול בדיוק, ויכללו כלים טכנולוגיים חדשים שיאפשרו זיהוי ואבחון מוקדם של נשאים פוטנציאליים באמצעות ניתוח קול, דיבור ואפילו שיעול של מטופלים.

שגריר איטליה בישראל, ג'אנלואיג'י בנדטי, נפגש אתמול (ג׳) עם נשיא מכללת אפקה וציין כי "שיתוף הפעולה בין שני מרכזי המצוינות הללו הוא אחת התוצאות הפוריות של המגעים האינטנסיביים ארוכי הטווח בין קהילות המדע האיטלקיות והישראליות, שהתחזקו עוד יותר מאז השלב הראשון של המגיפה".

פרופ' עמי מויאל, נשיא אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, סיכם בסוף הפגישה: "אנו מצפים לשיתוף פעולה מוצלח בין מכונינו ומדינותינו בפיתוח כלים מבוססי טכנולוגיה שיסייעו לאזרחים, מדינות ולאנושות כולה במאבק נגד נגיף הקורונה ויחד נציל חיים. התוצאה הצפויה של שיתוף הפעולה צריכה לספק לנו כלים להתמודדות עם התפרצויות עתידיות של וירוס הקורונה  כמו גם ווירוסים אחרים״.

אולי יעניין אותך גם