מצפים לישועה: קברניטי המדינה ביקרו במכון הביולוגי

בעוד העולם טרם פיתח חיסון או תרופה לקורונה, קבריניטי המדינה פונים למקום שממנו אמורה לצמוח הישועה לקראת גל שני של תחלואה - המכון הביולוגי בנס ציונה

צילום סטילס: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
 

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, ביקר אתמול (א') ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש המל"ל מאיר בן שבת, במכון הביולוגי בנס ציונה. במהלך הביקור במכון, הפועל תחת משרד הביטחון, נפגשו נתניהו, גנץ, אדלשטיין ובן שבת עם מנהל המכון הביולוגי, פרופ' שמואל שפירא, ולאחר מכן עם אנשי המכון הביולוגי, אשר סקרו את ההתפתחויות המחקריות ואת השלבים הבאים בדרך לפיתוח חיסון ותרופה לנגיף הקורונה. 

בסיום הביקור אמר גנץ: "בפגישות שקיימנו, ראיתי ולמדתי את מה שאתם עושים כאן. אני חושב שאנחנו, ההנהגה הלאומית, יכולים להיות מאוד גאים בקיומו של מוסד כזה, בקיומם של אנשים כאלה, בעבודה המאוד חשובה שאתם עושים. נהוג לומר בצבא שהצוות שבטנק ינצח, ופה אנחנו רואים שגם הצוות במעבדה ובסביבתה יכול לנצח. אתם עושים עבודת קודש. 

"אני חושב שהאימפקט של הקורונה הוא מהגדולים שידעה מדינת ישראל מבחינה בריאותית, אבל גם כלכלית וחברתית. ככל שלכם תהיה הצלחה גבוהה יותר, לכולנו ייטב. פרופ' שפירא וכל האנשים כאן, באמת הרבה מאוד הערכה, אנחנו מקווים שאתם תצליחו, אני מאמין שאתם תצליחו, ואני מקווה שזה יהיה מהר ככל שרק אפשר, בתנאים המדעיים שאתם תחשבו שהם מספיק אמינים בשביל שאדם יוכל לקבל את הנוגדן ואת החיסון". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית