חרדיות מנציחות את חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה

המיזם מתבסס על המנהג היהודי להניח אבנים על המצבות, במהלך הביקור בבית העלמין. במסגרת זו נאספו אלפי אבנים מעוטרות מרחבי הארץ מהגליל ועד אילת, כולל אבנים שנשלחו משגרירות מוסקבה עבור מצבותיהם של חללים יוצאי רוסיה

קרדיט תמונות: עמותת נאוה

ארגון ״נאוה״ המחבק כל השנה את המשפחות השכולות - יוצא ביוזמה חברתית, חוצה גבולות, לתמיכה במשפחות השכולות וסולדריות בימי הקורונה. כדי להעצים את הסולידריות החברתית ולשלוח מסרים של אהבה, אחדות ונחמה, יזם ארגון ׳נאוה׳ מיזם "קורונהלב" שבו יונחו אלפי אבנים עם מסר של תמיכה ואהבה, על הקברים של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, לקראת יום הזיכרון.

המיזם מתבסס על המנהג היהודי להניח אבנים על המצבות, במהלך הביקור בבית העלמין. במסגרת זו נאספו אלפי אבנים מעוטרות מרחבי הארץ מהגליל ועד אילת, כולל אבנים שנשלחו משגרירות מוסקבה עבור מצבותיהם של חללים יוצאי רוסיה וכן אבנים שנשלחו על ידי משפחות שכולות שיונחו על מצבותיהם של יקיריהן. עשרות מתנדבים מכל הארץ נרתמו לאסוף את האבנים ולהגיע בימים שלקראת יום הזיכרון להניחן בבתי העלמין.

חוי ארנפלד, פעילה חברתית חרדית, מנהלת את פרויקט "הכסא הריק" בעמותה היוזם ליל סדר משותף למשפחות שכולות כבר 14 שנים, מספרת על הצלחת הפרויקט: "הופתענו מכמות ההיענות מצפון ועד אילת ואפילו מעבר לים. השנה לא זכו המשפחות השכולות לחגוג את ליל הסדר המשותף של אירגון נאוה ואף לא יזכו לעלות לקברי יקיריהם ביום הזיכרון, אך משפחות השכול יחושו את החיבוק והאהבה של עם ישראל, באשר הוא, כדברי הראי״ה קוק זצ״ל: 'יש אנשים עם לב של אבן, ויש אבנים עם לב אדם'. היוזמה נולדה יחד עם חברתי אסתי סלומון ששכלה את בנה לפני מספר חודשים״.

אסתי סלומון, פעילה חברתית בתחום תעסוקה לנשים חרדיות, אשר שכלה את בנה לפני מס חודשים, מספרת: "במלאות השלושים למותו של בנינו שי ז"ל, הביאו חברים חלוקי נחל, שנכתבו עליהם  מסרים של אהבה. העשייה והנתינה הזו נתנה מעט מזור והאבנים המקסימות עדיין מחממות את ליבנו בכל ביקור בקבר של שי. חשבנו שבעקבות הקורונה והסגר, יהיה זה רעיון מחמם לב לשלוח בשם עם ישראל אבנים דומות לכל חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. אבנים שתספרנה את הסיפור של עם ישראל המחבק את המשפחות ומכבד את הנופלים. בחרנו להרים פרויקט זה לעילוי נשמתו של שי, שצוואתו הייתה להרבות טוב בעולם. יהי זכרו ברוך".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית