חיל הים מוותר על כשב"מים למשימות בט"ש ולחימה ימית

חיל הים מנסה כשב"מים כבר מספר שנים כאשר בחיל הגיעו למסקנה שהערך המוסף של כלים כאלו למשימות של פיתוי אויב, איסוף מודיעין ובט"ש - נמוך. במקביל ממשיכים בחיל להשקיע בכלים כאלו לפעולות תת ימיות כמו איתור מיקוש וגילוי צוללות

www.rafael.co.il

חיל הים מוותר על כשב"מים למשימות בט"ש ולחימה ימית ומשאיר כשב"מים לפעולות תת ימיות כמו פינוי מוקשים וגילוי צוללות. המשמעות היא כי החיל לא ימשיך בתכניות הליסינג או הרכש של כלים כאלו בעתיד הקרוב. חיל הים חוכר כשב"מ של אלביט ופרוטקטור של רפאל בליסינג.

מקורות של ישראל דיפנס מוסרים כי ניסויים מבצעיים שנערכו בשנים האחרונות בכלים אלו למטרות בט"ש או לחימה הראו כי הערך המוסף של כלים אלו למשימות כאלו קטן, אם בכלל. הסיבות העיקריות לכך הן משטר האנרגיה, שרידות הכלי והמערכות בתנאי שהות בים (כולל ים סוער) והקושי לנהג כלי כזה בים.

חלק מהרעיון של הכשב"מ למשימות לחימה כלל פיתוי אויב (לעורר אויב) ומשימות מודיעין. היות ומדובר בכלי יחסית קטן, משטר האנרגיה שלו אינו מספיק למשימות בחופי לבנון או סוריה, והוא אינו יכול לשהות זמן ארוך בזירות אלו לעומת כלים מאוישים גדולים. גם ניהוג הכלי קשה מרחוק, בעיקר בים גלי, ומערכות הכלי אינן מאפשרות מודעות מצבית מספקת למשימות לחימה.

בסך הכל, לאחר מספר שנות ניסוי, הגיע חיל הים למסקנה שבעת זו אין ערך מוסף אמיתי בשימוש בכלים כאלו למשימות בט"ש ולחימה כאמור. לעומת זאת, במשימות תת ימיות כמו גילוי ופירוק מוקשים וגילוי צוללות יש ערך מוסף בכלי לא מאויש שמקטין סיכון לפגיעה בנפש ומסוגל לספק ערך מוסף על פני שימוש במסוק לגילוי צוללות.

כאשר תמסר תגובת דובר צה"ל לדברים היא תפורסם כאן.

תגובת רפאל

"רפאל אינה מגיבה על פרטי הקשר העסקי שלה עם לקוחותיה. אך אנו נאמר כי הצרכים התפעוליים המשתנים והחדשים שמעלה הלקוח מעת לעת מטופלים, כפי שאנו עושים באופן שגרתי, על מנת לספק למשתמשים שלנו את הפתרונות האופטימליים לצרכיהם. כמו בעניינים אחרים, אנו מתואמים לחלוטין עם חיל הים הישראלי גם בנושא זה."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית