תיעוד: מערכת "להב אור" ליירוט בלוני תבערה פועלת בעוטף עזה

מערכת הלייזר שפותחה על ידי מערכת הביטחון, בהובלת המשטרה ובשיתוף גופים אזרחיים נוספים, הצליחה ליירט 90% נבלוני התבערה בגזרתה

 

"מערכת להב אור" מוצבת בשטח. צילום: משטרת ישראל

משטרת ישראל מפרסמת תיעוד הפעלה מבצעית של מערכת הלייזר "להב אור" שפותחה על ידי המשטרה וחברת אופטידיפנס. במטרה ליירט בלוני תבערה ונפץ באמצעות קרן לייזר. מזה כשבוע פועלת המערכת באוגדת עזה מערכת.

המערכת פותחה בהובלת משמר הגבול ושלושה מהנדסים ופיזיקאים בתחום האלקטרו-אופטיקה והלייזרים: פרופסור עמי ישעיה מאוניברסיטת בן גוריון, ד"ר רמי אהרוני וד"ר אודי בן עמי, מפא"ט המשטרה ,מפא"ת משרד הביטחון וצה"ל, ובשילוב מערכת של חברת אלביט ואמצעים נוספים שסיפקה החטיבה הטכנולוגית של צה"ל.

במסגרת הפעלתה באוגדת עזה המערכת, כך אומרים במשטרה, הצליחה ליירט בהצלחה מעל 90% מהבלונים שאותרו בגזרתה. "מדובר בהצלחה חסרת תקדים להפעלה מבצעית ראשונה מסוגה בעולם של מערכת לייזר למטרת יירוט בלונים", נמסר מהמשטרה.

המתחם של המערכת בגזרת עוטף עזה. צילום: משטרת ישראל

המערכת פועלת ביום ובלילה ומטרתה להתמודד עם איום בלוני הנפץ והתבערה באמצעות קרן לייזר אשר משוגרת לעבר המטרה ומנטרלת אותה, מבלי לסכן גורמים נוספים באזור. המערכת מקבלת גילוי וזיהוי של המטרה על ידי מערכת ה- SupervisIR של אלביט, מערכת איכון זו מגלה ביום ובלילה עם כושר גילוי השווה בערך לכ-150 מצלמות הפרוסות זו לצד זו.

המערכת מצוידת ביכולת גילוי ושליפת תמונות אוטומטית ממספר אזורי עניין במרחב תוך העברת נתונים מהירה למערכת "להב אור", שרוכשת עוקבת ומפלילה את הבלון או צרור הבלונים, ולבסוף בעזרת קרן לייזר ייחודית מפוצצת אותם.

במשטרה הדגישו לאחר הפעילות המבצעית כי הלקחים שמופקים מהפעילות המבצעית של המערכת ייושמו בדגם משופר, שיוכל להתמודד בצורה יעילה עם איום הרחפנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית