תם המצוד: נתפס מבצע פיגוע הדריסה בירושלים

כוחות צה"ל וימ"מ, בשיתוף שב"כ, הצליחו לעצור את המחבל שביצע את הפיגוע, בו נפגעו 12 חיילי גולני. בצה"ל הוחלט לתגבר כוחות באיו"ש מחשש להסלמה. הרמטכ"ל כוכבי בזירת בית לחם: "נעמיד מענה חד וברור"

כוחות צה"ל בפעילות הלילה ביו"ש. צילום: דובר צה"ל 

לאחר פחות מיממה של מצוד, הצליחו אתמול (ה') כוחות הביטחון לעצור את המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים, בו נפצעו 12 חיילי גולני, ביניהם אחד באורח קשה. מצה"ל נמסר כי "לאחר מאמץ מבצעי ומודיעיני נרחב של צה״ל בשיתוף השב"כ, לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל ויחידות מיוחדות נוספות, עצרו הכוחות את המחבל. הוא הועבר לחקירה".

על פי הידוע, המחבל זיהה כי מדובר בחיילים, האיץ את רכבו ופגע בהם. הוא נמלט מהאזור והותיר את רכבו באזור בית לחם. לאחר חצי יממה של בריחה הוא, כאמור, נעצר. 

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי ,שסייר היום בגזרת בית לחם התייחס להסלמה באזור, ואמר: ״אין לנו שום כוונה לאפשר לטרור להצליח. הדירקטיבה ברורה מאוד לשטח, ברורה מאוד עד לאחרון הכוחות - לסכל ולמנוע כל פעילות. כשאני אומר טרור אני מתכוון גם לאבן, בקבוק תבערה, בלוני נפץ, כל אלו הם טרור".

"המסר הוא חד וברור", הדגיש הרמטכ"ל, לא הפיגוע הזה, לא בלון הנפץ, לא הירי בצירים, כל הפעולות האלה - לא יצליחו. צה״ל ממוקד לזירה הפלסטינית בשבועות האחרונים ואנחנו נעמיד מענה חד וברור לכל האירועים הללו״.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי (מימין) 

לאחר שלושה פיגועים ברחבי ירושלים ויהודה ושומרון ,בהם נפגעו 13 חיילים ולוחם מג"ב, צה"ל הודיע על תגבור כוחותיו ביהודה ושומרון, מחשש להסלמה נוספת. מדובר צה"ל נמסר כי "בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף, הוחלט על תגבור של אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים". הכוחות באוגדה יתוגברו בכוחות של חיבת הצנחנים וחיל ההנדסה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בפיגוע ירי שהתרחש אתמול בצהריים בצומת הפרסה שבבנימין נפגע לוחם באורח קל. מחבל ירה לעבר לוחמים ששהו במרחב. אחד מהם נפצע כאמור באורח קל ופונה לקבלת טיפול. לוחמי צה"ל הגיבו בירי לעבר המחבל ופתחו במרדף אחריו.

קודם לכן,  שוטר מג"ב נפצע באורח קל בפיגוע ירי בירושלים בכניסה לעיר העתיקה. המחבל, תושב חיפה בן 45, נוטרל בזירה על ידי שוטרים אחרים שהוצבו במקום. מפרטי האירוע עולה כי המחבל הגיח לעבר שוטרים המוצבים סמוך לשער האריות, וביצע לעברם ירי ממנו נפצע כאמור בידו לוחם מג"ב. מפקד מרחב דוד, ניצב משנה חיים שמואלי, אמר לאחר האירוע כי המחבל הוא בעל עבירות קודמות של אלימות, והוא ככל הנראה התאסלם לאחרונה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

על הפרק: פגישה בין נתניהו לבן סלאמן עד הבחירות

"שת"פ אסטרטגי": תע"א מרחיבה פעילות בהודו

אלביט תספק מערכות למטוסי הדור הבא של דרום קוריאה

חברה מישראל גילתה חולשה באפליקציה פופולרית

"קרב אימתני" על המסלול: F-35 VS McLaren Speedtail

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית