חוזה ענק לתעשייה האווירית עם חה"א האמריקני

החוזה הוא לחידוש הכנפיים של מטוסי ה-T-38 הוותיקים, בסכום של 240 מיליון דולר. בחברה אומרים כי מדובר באתגר, שכן החלפת הכנפיים דורשת הנדסה הפוכה כדי לשדרג ולהחליף את הכנפיים הישנות לכנפי הדגם המתקדם של המטוס

חוזה ענק לתעשייה האווירית עם חה"א האמריקני

כנף של מטוס T-38. צילום: התעשייה האווירית

חיל האוויר של ארה"ב חתם על חוזה עם התעשייה האווירית להחלפת הכנפיים של מטוסי האימון T-38 Talon בסכום של 240 מיליון דולר. משרד ההגנה האמריקני פירסם ביום חמישי הודעה על כך, ומסר כי Talon הוא מטוס אימונים סילוני דו-מנועי, על-קולי, שמיועד לטיסות בגובה רב ומשמש למגוון משימות בחיל האוויר האמריקני עקב המבנה המיוחד שלו, התחזוקה הפשוטה ורמת הבטיחות הגבוהה של המטוס.

האתר Defense Blog מדווח כי זה מטוס האימונים הסטנדרטי של פיקוד ההדרכה והאימונים עבור פרחי טיס, אך משמש גם כמטוס הדרכה ואימונים לטייסים מתקדמים בזרועות שונות.

התעשייה האווירית זכתה במכרז זה על פני ארבעה מתחרים. מתע"א נמסר כי מדובר בחוזה שהוא אתגר מקצועי, שכן החלפת הכנפיים דורשת הנדסה הפוכה (reverse engineering) כדי לשדרג ולהחליף את הכנפיים הישנות לכנפי הדגם החדש והמתקדם של המטוס.

בהודעה לתקשורת ששיחררה תע"א נכתב שהחברה מייצרת כנפיים למטוסי T-38 מאז 2011. סמנכ"ל ומנהל חטיבת תעופה בתעשייה האווירית, יוסי מלמד, הגיב לזכייה במכרז: "[זוהי] הוכחה נוספת לאמון וההכרה שרוכש חיל האוויר האמריקני כלפי התעשייה האווירית בתחום המבנים התעופתיים. התעשייה האווירית משמשת כמרכז מצוינות בנושא ייצור כנפיים למטוסי F-16 , F-35 ו-T-38, ותמשיך ליצר את כנפי T-38 באיכות גבוהה העונה לדרישות הלקוח, תוך עמידה בלוח הזמנים הנדרש. אנו מודים לחיל האוויר ולממשל האמריקני על ההזדמנות להמשיך ולייצר כנפיים אלה גם בשנים הבאות, וגאים להמשיך ולתמוך בהמשך טיסותיו של מטוס T-38".

אולי יעניין אותך גם