דיווחים: מפגינים פרצו למתחם השגרירות האמריקנית בעיראק

אלפים יידו אבנים, הבעירו אש והצליחו לפרוץ למתחם השגרירות של ארה"ב, במחאה על ההתקפה של האמריקנית על מיליציות שיעיות השבוע. על פי דיווחים שונים, השגריר האמריקני וצוות השגרירות הוברח. נשיא ארה"ב: "איראן מנצחת על המתקפה ותישא באחריות"

 

מפגינים במתחם השגרירות האמריקנית בבגדד. צילום: מתוך טוויטר

אלפי מפגינים וגורמים ממיליציות פרו-איראניות פשטו היום (ג') על השגרירות האמריקנית בבגדד במחאה על התקיפות האוויריות שביצעה ארה"ב נגד כוחות מיליציה פרו-איראניות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי דיווח של סוכנות הידיעות אי.פי, במקום פרצה אש בתוך מתחם השגרירות ונשמעו גם קולות ירי. על פי פרסומים שונים השגריר וצוות השגרירות הוברחו מהמקום. עם זאת, על פי פרסומים אחרים חלק מהצוות הסתגר במתחם. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי כמה מפגינים יידו אבנים לעבר המתחם, וכוחות מיוחדים עירקיים נפרסו סביב השער הראשי כדי למנוע כניסה לשגרירות.

עוד דווח ברויטרס כי להפגנות הגיעו גם מנהיג המיליציה הפרו-איראנית אסיב אהל אל-חאק, ורבים ממנהיגי המיליציה הבכירים האחרים. דגלים של גדודי חיזבאללה, הקבוצה שהותקפה על ידי ארה"ב, נתלו על הגדר סביב מבנה השגרירות.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לאירועים וצייץ בטוויטר: "איראן הרגה קבלן אמריקני, ופצעה רבים. הגבנו בתוקף ותמיד נעשה זאת. כעת איראן מנצחת על מתקפה נגד שגרירות ארה"ב בעיראק. הם יישאו באחריות מלאה. בנוסף, אנו מצפים מעיראק שתשתמש בכוחותיה כדי להגן על השגרירות".

פרויקט סיכום עשור מיוחד:

בין מלחמות לכלכלה: נבחרי העשור בישראל

העשור הביטחוני של ישראל בתמונות

כסף, טכנולוגיה והשפעה: אנשי העשור בעולם

עשור בתמונות: המחאות עיצבו את העולם

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית