חשש לליקוי במטוסים שהסבה התעשייה האווירית

החשש ליקויים בעשרות מטוסי בואינג 737 שהוסבו. מקורות של ישראל דיפנס מוסרים כי מדובר במחיצת בטיחות. חברה אוסטרלית השביתה מטוסים מסוג זה לבדיקות. התעשייה האווירית: "הושג פתרון להפעלה בטוחה של המטוסים"

 

מטוסים של החברה האוסטרלית. צילום (ארכיון): AP

הודעה של התעשייה האווירית לבורסה חושפת כי נמצא חשש לפגמים במרכיב מסוים (מחיצה שמפרידה בין אזור המטען לתא הטיס) במטוסי בואינג המוסבים למטוסי מטען. "החברה מודיעה כי במהלך בחינה של תהליך הייצור של מחיצה, המותקנת ב-70 מטוסים מדגם בואינג 737 במסגרת הסבה לתצורת מטען, אשר בוצעה על ידי החברה, התגלה ליקוי לכאורה בתהליך האמור. החברה פתחה בבדיקה של נסיבות המקרה והיא לומדת את המשמעויות. כמו כן נמסרה על ידה הודעה בנושא לרשות התעופה האזרחית", נכתב בהודעת החברה לבורסה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מקורות של ישראל דיפנס מוסרים כי מדובר במחיצה שמהווה שכבת בטיחות נוספת, ושאינה מרכיב קריטי לבטיחות המטוס. עם זאת, בחברה נקטו בהליך שקוף עם רת"א והלקוחות. לצד החקירה המתנהלת בנושא, עולה השאלה כיצד הליך ביקורת שגרתי, שאינו חדש, בפס ההסבות, חושף חשש לכשל חדש. ניתן לשאול האם חל שינוי בהליכי הבדיקה שחשפו חששות לבעיות שלא נצפו קודם לכן? ובכן, כאמור, הנושא נמצא בחקירה של החברה והפרטים יחשפו, ככל הנראה, בסיומה.

במקביל לפרסום החברה, חשפה חברת התעופה האוסטרלית, Qantas Airways, כי היא השביתה לבדיקות ארבעה מטוסים כאלו. לפי פרסום של רויטרס, "התעשייה האווירית הסבה ארבעה מטוסי בואינג 737-300 עבור קוואנטס בשנת 2006", כותבים בפרסום.

מהתעשייה האווירית נמסר כי " בהמשך לבדיקות שמבצעת התעשייה האווירית בשל החשד לליקוי בייצור חלקי פח במטוסי המטען המוסבים, מסוג בואינג 737, התקיימה היום ישיבה בוועדת הבטיחות של רשות התעופה האזרחית (רת"א). במהלך הישיבה הציגה התעשייה האווירית פתרון שיאפשר הפעלה מידית בבטיחות מלאה של צי המטוסים. הפתרון שהוצע נבחן חיובית על ידי אנשי רת"א, ובמידה ויתקבל סופית תופק עד מחר הנחיה למפעילי המטוסים בהתאם".

הכתבות הכי נקראות באתר:

צילומי לוויין חשפו: איראן בונה מנהרה בסוריה לאחסון טילים

בכפוף לשימוע: כתבי אישום בפרשה ביטחונית חמורה

מלחמת מל"טים: המאבק על נתח מהעוגה האירופית

רפאל זכתה במכרז לפיתוח טכנולוגיות "שדה קרב שקוף"

תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב אירופית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית