מסר לישראל? ירדן ביצעה תרגיל המדמה קרב הגנה

מכון מחקר שעוקב אחר המזה"ת פרסם כי הירדנים ביצעו תמרון צבאי, ש"דימה הגנה מפני פלישה לממלכה". "המטרה הייתה להשמיד את ההאויב ואת הגשרים שעשויים לשמש מעבר לירדן", נכתב על ידי המכון, שהסתמך על דיווחים ירדנים

 

מלך ירדן עבדאללה וקציני צבא ירדנים. צילום (ארכיון): AP

נראה כי לאחר ביטול סעיפים בהסכם השלום בין ישראל לירדן סביב נהריים וצופר, המלך עבדאללה החליט לעלות מדרגה. במסגרת היחסים המתוחים שנרשמו לאחרונה בין המדינות, הצבא הירדני מדמה מלחמה עם צה"ל בתרגיל צבאי שם "חרבות כראמה". על פי דיווח של מכון המחקר Memri, התמרון בתרגיל דימה קרב הגנה שנועד לבלום פלישה לירדן.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"הצבא הירדני קיים ביום שני תמרון צבאי בשם 'חרבות כראמה' (על שם מבצע צבאי של ישראל נגד פת"ח בשנת 1968 שהתנהל סמוך לכפר כראמה, ובו השתתף צבא ירדן לצד פת"ח), בנוכחות המלך עבדאללה, שנראה כמסר המכוון לישראל. מהדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית פטרה ובעיתונות הירדנית, עולה כי התמרון דימה קרב הגנה שנועד לבלום פלישה לירדן. עוד נמסר כי בתמרון נעשה שימוש בטנקים, מטוסים, מסוקים ובנשק רב. המטרה הייתה 'להשמיד את חיל החלוץ של האויב ואת הגשרים, שעשויים לשמש כנקודות מעבר' לתוך שטח ירדן", נכתב בפרסום.

"יצוין כי בדיווחים הירדנים הרשמיים לא נאמר במפורש שהתמרון מדמה מערכה מול ישראל, אולם הדבר משתמע הן משמו של התמרון, המרמז לקרב כראמה, ומשום שהתמרון דימה פלישה של צבא האויב דרך גשרים, כלומר גשרים מעל נהר הירדן המהווה גבול עם ישראל. בנוסף, משום שהחטיבה שביצעה את התמרון משתייכת לפיקוד המרכז הירדני", כתבו במאמר של מכון המחקר.

בפרסום נכתב עוד כי באחת התמונות של התמרון שהופצו בתקשורת הירדנית, נראה המלך עבדאללה עומד, יחד עם מפקדים בצבא הירדני, מול דגם הגבול המערבי של ירדן עם ישראל ואזור ים המלח. בנוסף, בכתבה שפרסם אתר ירדני מקומי, נאמר בפירוש כי התמרון דימה מערכה עם ה"ישות הכובשת ממערב לנהר".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית