"הרחפן שהופל באזור החרמון - לא צה"לי"

באופן חריג, התייחס דובר צה"ל להפלת הרחפן, ועקץ את הסורים והאיראנים: "יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. האם מדובר בחומר נפץ איראני שהופעל באופן לא מתואם?"

הרחפן עליו דיווחה סוכנות הידיעות הסורית

בצה"ל התייחסו היום (ש') לדיווחים בסוכנות הידיעות הסורית, לפיהם כלי טיס בלתי מאויש הופל באזור החרמון, ורמזו כי מדובר ברחפן איראני.

"האם יכול להיות שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה?!", תהה בפוסט בפייסבוק דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי. היום ראינו הוכחה של הסורים לכך שקאסם סולימאני עושה בסוריה מה שהוא רוצה ובטח לא מספר על כך למשטר אסד".

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"הרחפן שהסורים טענו הבוקר שהופל באזור החרמון הוא באופן מפתיע, באזור ממנו ניסו אנשיו של סולימאני מכוח קודס, וביניהם גם שני הלבנונים, לבצע את פיגוע הרחפנים לפני כחודש ולא הצליחו. רחפן של צה״ל זה לא", הצהיר סא"ל אדרעי.

"האם מדובר בחומר נפץ איראני נוסף שפועל באופן לא מתואם ברמת הגולן הסורית?", תהה דובר צה"ל בערבית, "תודה לסוכנות הידיעות הסורית סאנא על הצילומים. בעזרתכם קיבלנו הוכחה נוספת שמראה את אופי הפעילות האיראנית במרחב".

על פי הפרסום בסוכנות הידיעות הסורית, צבא סוריה הפיל את הרחפן בעת טיסה מעל העיירה אמה, ויחידה של חיל ההנדסה הסורי פירקה אותו. בעת הפירוק, כך נטען על ידי הסורים, התגלו בו חומרי נפץ וחימוש מיוחד. הרחפן, על פי הפרסום, זוהה על ידי מערכות ההגנה האווירית הסוריות באזור הר החרמון. לפני יומיים דיווחה סוכנות הידיעות הסורית על הפלת כלי טיס בלתי מאויש מעל עקרבה, מדרום לפרברים של דמשק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית