פרשת שחיתות סביב חברה מקסיקנית משחירה את רפאל

החברה הישראלית מצאה את עצמה מוזכרת בתחקירים על פרשיות שחיתות במקסיקו. נדגיש כי למרות ששמה הוזכר בפרשיות, לא הוגשו נגד רפאל תביעות כלשהן

 

נשיא מקסיקו לופז (במרכ). הבטיח שלהילחם בשחיתות במדינה. צילום: AP

לפי פרסום של Intelligenceonline, נראה כי שמה של רפאל עלול להיפגע משני תחקירים גדולים נגד השחיתות במקסיקו. אחד שעסק בחברת הנפט הממשלתית פמקס (פטרולוס מקסיקנוס) והשני מכוון למשרד לביטחון פנים, שמפקח על המשטרה במדינה. נדגיש, כי למרות שילוב שמה של רפאל בפרשה, לא נפתחה נגד החברה תביעה במקסיקו.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

דמויות המפתח בתיק פמקס הם אמיליו לוזויה, מנכ"ל החברה משנת 2012 עד 2016, המואשם במעילה ובהלבנת כספים מהענק הברזילאי אודברכט וממקורות אחרים. הוא הכחיש את ההאשמות. לבקשת הרשויות המקסיקניות, לוזויה נעצר על ידי המשטרה הספרדית בביתו בסוף מאי האחרון. תת-אלוף בדימוס סוקרטס הררה, שהיה ראש האבטחה שלו, נחקר אף הוא בגלל מעילה הקשורה לנפט. לפני שעבד בפמקס, הררה היה ראש האבטחה של הנשיא לשעבר אנריקה פנייה נייטו.

שנת 2009 זכתה רפאל בחוזה בסך 200 מיליון דולר לספק לפמקס ציוד שו"ב (C3) לאבטחת הצינורות והפלטפורמות שלה. החוזה, בפיקוחו של הררה, כלל גם כשב"מים שנבנו על ידי אירונאוטיקס כקבלן המשנה של רפאל. נראה שהצוות של הררה בקושי השתמש בחומר של רפאל שנמסר, ושמר את מרביתו במתקני אחסון. מפקד הביטחון ניסה, לכאורה, לשכנע מספר חברות אבטחה, כולל חברות ישראליות, לומר כי הציוד של רפאל לקוי. כולם סירבו. כך לפי הפרסום.

עוד מוסיף הפרסום כי רפאל עבדה על עסקת פמקס עם הסוכן המקומי אדוארד ליברמן, העומד בראש חברת שלו בשם Avant Capital. מדובר במקורב להררה ולמערכת הביטחון במדינה. ליברמן סייע לרפאל גם במכירת אמצעי מודיעין וסייבר למשטרת מקסיקו תמורת 133 מיליון דולר.  לאחר שהנשיא אנדרס מנואל לופז אוברדור נכנס לתפקידו בדצמבר האחרון, עם הבטחה להילחם בשחיתות במקסיקו, המשטרה הפסיקה לאחרונה את החוזה מבלי לשלם לרפאל. מצידה, רפאל תובעת כעת את המשטרה המקסיקנית כדי לקבל שכר עבור מה שהיא טוענת שהיא חייבת לה.

במשרד הביטחון הישראלי מנסים גורמים לשפר את הפיקוח אחר החברות הישראליות במקסיקו כדי לטפח את מערכת היחסים הביטחונית. מקסיקו הייתה בעבר אחד השווקים המבטיחים ביותר עבור חברות האבטחה בישראל, במיוחד במוצרי מודיעין וסייבר.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית