מענה לבלונים ורחפנים מעזה: התעשייה האווירית חושפת את ה-POPSTAR

החברה חושפת מערכת אופטית לאחיזת שטח, שנותנת מענה להגנה על גבולות ועל שדות תעופה. "המערכת נותנת מענה לפער מבצעי קיים", אומרים בתעשייה האווירית

 

מערכת הפופסטאר. צילום: באדיבות התעשייה האווירית

התעשייה האווירית חושפת את ה-POPSTAR - מערכת אופטית ייחודית המבוססת על פיתוח טכנולוגי לאיתור איומים כגון בלוני תבערה, רחפנים ועוד. המערכת מיועדת לשימושים טקטיים ומבצעת צילום וידאו צבעוני ורציף לטווח ארוך ביום ובלילה, אוחזת שטח רחב, מעבדת את נתוני הסריקה באמצעות אלגוריתם ייחודי ובעזרת תוכנה חדשנית מבצעת גילוי וניתוח אוטומטי של האיומים במרחב אותו היא אוחזת.

מדובר במערכת ניידת הנותנת מענה ברמת הפלוגה והגדוד וניתנת להצבה קלה בהתאם לדרישות המבצעיות המשתנות. מערכת POPSTAR הינה מערכת אופטית שאיננה קורנת ולכן מהווה פתרון אידאלי להגנת שדות תעופה, מתקנים רגישים והגנת גבולות. היא תוצג לראשונה בתערוכת DSEI, שתתקיים השבוע בלונדון.

המערכת מאפשרת אחיזת שטח ללא תלות במכ"ם, כאשר היא יודעת להוציא נ"צ מדויק של האיום במרחב האווירי. טווח הגילוי - זיהוי עומד על 2-3 ק"מ, כאשר בסיס הנתונים במערכת מאפשר סיווג מהיר של האיום. את המערכת ניתן לפרוס במתארים קבועים (שדות תעופה) או ניידים על רכב באמצעות חצובה. במתארי הגנה על גבול, מערכת אחת מסוגלת לאחוז גזרה של 6-10 ק"מ, כאשר שרשור מערכות כאלה יכול לתת הגנה על גבול בפני איומים אוויריים קטנים, כולל רחפנים ובלונים כמו בעזה. עבור יחידות חוד, המערכת כוללת סוללות בהחלפה חמה וזמן עבודה של מספר שעות רב בכל מחזור סוללות. המערכת הותאמה לעבודה בתנאים קשים של עד 50 מעלות צלסיוס ברציפות.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל, אמר: "מערכת זו מהווה פריצת דרך טכנולוגית ולוקחת את עולמות האלקטרו-אופטיקה של התעשייה האווירית צעד נוסף קדימה בכל הקשור למתן מענה לאבטחת גבולות ומתקנים. היתרון במערכת שהיא איננה קורנת, בעלת חתימה נמוכה, מבצעת צילום וידאו רציף יום ולילה באיכות גבוהה ויחד עם ניתוח אנליטי של התמונה, מאפשרת מגוון אפשרויות הפעלה מבצעיות להגנת הגבולות, הגנת שדות תעופה, אבטחת המולדת (HLS) ועוד. זוהי יכולת ייחודית הנותנת מענה אמיתי ומידי לפער מבצעי קיים ואנו מעריכים כי קיים ביקוש רב בקרב לקוחות פוטנציאלים למענה מוכח בתחום".

כך נראית המערכת. צילום: באדיבות התעשייה האווירית

המערכת פותחה בתמ"מ, בית האלקטרו-אופטיקה והניווט של התעשייה האווירית, ובפיתוחה באים לידי ביטוי עשרות שנות ניסיון פיתוח מערכות אלקטרו- אופקטיקה וניווט שנצברו בתעשייה האווירית, מערכת POPSTAR מצטרפת אל משפחת ה EO/IR של תמ"מ הכוללת את משפחות ה-M19 MOSP, POP ו- MiniPOP, Micro-POP, ומערכות EO/IR נוספות.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית