דיווח: "ישראל תקפה בסיס צבאי בעיראק"

דיפלומטים מערביים דיווחו לכלי תקשורת ערבי כי חיל האוויר תקף באמצעות מטוס F-35 בסיס בצפון המדינה. לאחרונה דווח כי היעדים לתקיפה היו גורמים המזוהים עם איראן

מטוס F-35 של חיל האוויר. צילום: AP

האם ישראל הרחיבה את המטרות שלה נגד יעדים איראניים ברחבי המזרח התיכון? עיתון "א-שרק אלאווסט" היוצא לאור בלונדון פרסם היום (ג')  כי חיל האוויר הישראלי תקף לפני כ-10 ימים מחנה צבאי בצפון מערב עיראק. על פי הפרסום, שהסתמך על גורמים דיפלומטיים במערב, התקיפה בוצעה באמצעות מטוס F-35 של חיל האוויר.

על פי דיווחים שפורסמו לאחרונה בתקשורת הערבית, היעד לתקיפה בסיס של קבוצה המזוהה עם איראן, וכי מדובר ככל הנראה בהפצצה של טילים בליסטיים איראניים. עוד דווח לאחרונה כי בתקיפה נפגעו ונהרגו גורמים בחיזבאללה ובמשמרות המהפכה.

על פי פרסום של מרכז מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית במל"מ (מרכז למורשת מודיעין), "דובר 'הגיוס העממי' (המיליציות העיראקיות) הכחיש נוכחות כוחות איראניים בבסיס אמרלי בצפון עיראק, שהותקף ב-19 ביולי 2019.

בתוך כך, ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אלמהדי, הגיע ב-22 ביולי 2019 לביקור בטהרן ונפגש עם הנשיא רוחאני. בפגישה קרא נשיא איראן להאיץ את מימוש ההסכמים, שנחתמו בין שתי המדינות בתחומי התחבורה, המסחר, האנרגיה, התעשייה והבנקאות. ראש ממשלת עיראק הצהיר כי עיראק לא תצטרף לעולם לסנקציות הכלכליות נגד איראן

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית