הסנט האמריקאי מאשר את תקציב ההגנה לשנת 2020 בסך 750 מיליארד דולר

תקציב ההגנה לשנה הבאה בסך 750 מיליארד דולר. הדמוקרטים הביעו דאגה מגודלו העצום של התקציב, מהגדלת מאגר הנשק הגרעיני שבידי ארה"ב ומהיעדר בקרה על יכולותיו של הנשיא טראמפ ליזום פעולות מלחמתיות

צילום: AP

הסנט של ארה"ב אישר בחמישי האחרון את חוק תקציב ההגנה לשנה הבאה בסך 750 מיליארד דולר. הדמוקרטים הביעו דאגה מגודלו העצום של התקציב, מהגדלת מאגר הנשק הגרעיני שבידי ארה"ב ומהיעדר בקרה על יכולותיו של הנשיא טראמפ ליזום פעולות מלחמתיות.

הרוב הרפובליקני בסנט דחה ביום שישי הצעה למנוע מהנשיא ליזום תקיפה צבאית נגד איראן ללא אישור הקונגרס. בעניין זה אמר טראמפ בוועידת G-20 ביפן כי "אין מה למהר בענין המתיחות עם איראן. אני סבור שבסוף זה יסתדר. אם יסתדר, טוב. ואם לא – אתם תשמעו על כך", אמר הנשיא.

בעניין אישור תקציב ההגנה אמר יו"ר ועדת הכוחות המזויינים של הסנט סנטור ג'ים אינהוף (רפובלקני) כי חוק התקציב הוא המשך למדיניות הנשיא "לבנות מחדש" את צבא ארה"ב ולהתמודד עם איומים גלובליים. "העולם מאבד מיציבותו כל הזמן", אמר סנטור אינהוף, "והמדיניות האסטרטגית מוגדרת היטב: תחרות אסטרטגית עם סין ועם רוסיה, המשך איומים ממדינות סרבניות כמו איראן וקוריאה הצפונית, ארגוני טרור, טכנולוגיות חדשות ותחומי לחימה חדשים בחלל החיצון ובמרחב הסייבר. ואין גם לשכוח שנים של היעדר תקציבים בממשלים קודמים".

בחודש הבא ידון בית הנבחרים בהצעת תקציב ההגנה, ולדברי DEFENSE NEWSW  צפויים דיונים וויכוחים קשים בנושאים כמו הגבלות הנשק הגרעיני, השפעות שינויי האקלים על הביטחון הלאומי, ויכוחים בנושאים כספיים ובעיקרי מדיניותו של טראמפ בעניין בניית החומה בגבול עם מקסיקו.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית