המאבק הפנימי בהודו סביב עסקת הספייק שוב מייצר כותרות

הDRDO רוצה לקדם את ייצור הMPATGM המקומי. הצבא רוצה רכש טילים ביבוא. המאבק הממושך הזה מעכב את עסקת הספייק ומשמש כמחולל כותרות 

קרדיט צילום: רפאל

פרסום של indianexpress המבוסס על גורמים עלומים קובע כי עסקת הספייק בין הודו לרפאל מבוטלת. עם זאת, קריאה מתחת לכותרת תגלה כי ההדלפה מגיעה כנראה מהDRDO - המפא"ת ההודי - שרוצה לייצר טילי נ"ט על בסיס שיתוף פעולה עם VEM Technologies Ltd במחיר יותר זול מהספייק.

מדובר בטיל נ"ט תחת הכינוי MPATGM שמפותח על ידי הDRDO. כרקע לדברים, רצוי לשים לב למאבק הפנימי בהודו בין הצבא (המשתמש) לבין הDRDO שהוא גוף פיתוח שצריך להצדיק את עצמו. ומה קורה אם במקום לפתח מייבאים? ניחשתם נכון. הDRDO יוצא לא טוב ויתחילו שאלות למה גוף פיתוח פנימי לא מסוגל לייצר טילי נ"ט. השאלות יובילו לחילופי תפקידים ואנשים יאבדו משרות עם משכורות גבוהות. ולכן, הDRDO לוחץ לבטל את העסקה עם רפאל. 

הצבא מצד שני רוצה את טיל הספייק. הוא, כמשתמש סופי, רוצה מוצר מוכח שעובד כבר שנים. נזכיר כי מספר פיתוחי נשק בהודו זכו בשנים האחרונות לבעיות חוזרות ולכן הצבא לא ממש רץ לקנות מהDRDO ומעדיף יבוא. 

חברת VEM Technologies Pvt.Ltd היא חברה הודית המייצרת טילים ומל"טים. "ATGM הוא טווח המוצרים החדש של VEM בשנים הבאות כדי לענות על הדרישות של המדינה", נכתב באותו פרסום. אם הוא מוצר חדש, המשמעות היא שכנראה הDRDO העבירו לVEM את הידע שרכשו עד כה בתחום כדי להראות שיש חברה הודית שיכולה לפתח חלופה לספייק. שיווק במיטבו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית