ארה״ב מסמנת עוד חברות לבנוניות כקשורות לחיזבאללה

על פי ההודעה של מחלקת המדינה, מדובר ב״שתיים מחברות רבות הכפופות לחיזבאללה, שמשתמש בהן כדי להסתיר את פעילותו הכלכלית ולהתחמק מסנקציות אמריקניות״

הפגנות בביירות נגד השחיתות הפוליטית, 1 בספטמבר 2020. צילום: Karine Pierre/Hans Lucas via REUTERS

ארה״ב מסמנת שתי חברות לבנוניות, Arch Consulting ו-Meamar Construction, כחברות בבעלות או בשליטת חיזבאללה, וכן איש עסקים בשם סולטן ח׳ליפה אסד כ״חבר רשמי או בכיר״ בארגון הטרור. על פי הודעה רשמית של מחלקת המדינה האמריקנית, מדובר ב״שתיים מחברות רבות הכפופות למועצה העליונה של חיזבאללה, שמשתמש בהן כדי להסתיר את פעילותו הכלכלית ולהתחמק מסנקציות אמריקניות״. אסד מואשם בכך שהוא מפקח על שתי החברות במסגרת תפקידו במועצה העליונה של חיזבאללה ומנחה את פעילותן כך שתיטיב עם הארגון.

״המנהיגים הפוליטיים של לבנון מנצלים זה מכבר את חוסר השקיפות בכלכלת המדינה כדי להסתיר את התעשרותם שלהם, תוך שהם מעמידים פנים שהם מגנים על זכויות עמם. למרות שהיא טוענת להיפך, קבוצת הטרור חיזבאללה מעורבת באותה המידה בהונאה זו כמו שחקנים אחרים״, נכתב בהודעה שפורסמה בסוף השבוע שעבר.

עוד הוזכר בהודעה שר התחבורה הלבנוני לשעבר, יוסוף פיניאנוס, עליו הוטלו סנקציות אמריקניות מוקדם יותר החודש בגין קשרים עם חיזבאללה ומתן ״תמיכה מהותית״. הוא הואשם כי פעל כדי להבטיח ששתי החברות יזכו בחוזים ממשלתיים בשווי מיליונים, כאשר חלק מהרווחים הועברו לחיזבאללה.  

״העם הלבנוני מפגין נגד השחיתות כבר כמעט שנה, ודורש מממשלתו להתייחס לצרכיו הבסיסיים לאחר עשרות שנים של חוסר תפקוד. לעם הלבנוני מגיע טוב יותר, וארה״ב תמשיך לתמוך בקריאותיו לסיום השחיתות״, נכתב לסיכום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית