״הסנקציות האמריקאיות לא יכניעו את הלבנונים״

כך תגובת חיזבאללה, לאחר הטלת הסנקציות האמריקניות על שני שרים לשעבר של ממשלת לבנון בשל קשריהם עם ארגון הטרור. הנשיא עאון פנה לשר החוץ בבקשה לברר מה הוביל להחלטה האמריקנית

״הסנקציות האמריקאיות לא יכניעו את הלבנונים״

צילום: REUTERS/Aziz Taher/File Photo

״מדיניות הסנקציות האמריקנית לא תצליח להשיג את יעדיה, לא תכניע את הלבנונים ולא תוביל אותם לנטוש את זכויותיהם הלאומיות או הריבוניות״, כך הודיעה חיזבאללה בהצהרה רשמית בעקבות הכנסת שני שרים לשעבר של ממשלת לבנון ל״רשימה השחורה״ של ארה״ב.

שלשום (יום ג׳) הטילה ארה״ב סנקציות על שר האוצר לשעבר, עלי חסן, ועל שר התחבורה לשעבר, יוסוף פיניאנוס, בשל קשריהם עם חיזבאללה. על אזרחים אמריקניים נאסר לקיים עסקים עם השניים, וכל נכסיהם בארה״ב (במידה וקיימים כאלה) מוקפאים.

״הסנקציות מהוות מדליית כבוד לשני החברים היקרים, ולכל מי שמואשם ע״י האמריקנים בתמיכה בתנועת ההתנגדות. מדיניות הסנקציות האמריקנית לא תצליח להשיג את יעדיה, לא תכניע את הלבנונים ולא תוביל אותם לנטוש את זכויותיהם הלאומיות או הריבוניות״, לשון הצהרת חיזבאללה.

מפלגת אמל הלבנונית, מטעמה כיהן חסן כשר, הודיעה אתמול (ד׳) כי אינה מורתעות מהסנקציות שהטילה ארה״ב על שני שרים לשעבר בשל קשריהם לארגון, וכי המהלך של וושינגטון מהווה מתקפה על האומה כולה.

מלשכתו של נשיא לבנון, מישל עאון, נמסר כי הוא ביקש משר החוץ של המדינה לפנות לשגרירות וושינגטון בביירות וכן לשגרירות ביירות בוושינגטון כדי להבין מה הוביל להחלטה האמריקנית.

אולי יעניין אותך גם