וושינגטון פוסט: ישראל מאחורי מתקפת הסייבר על נמל באיראן 

כפי שדווח בשיח של עמיר רפפורט ואריק ברבינג בשבוע שעבר - זו זירת המלחמה החדשה בין ישראל לאיראן בסייבר. אייל פינקו היה הראשון לדווח על פרטי המתקפה נגד הנמל האיראני. כל החדשות והפרשנויות בעקבות מלחמת הסייבר ישראל - איראן

Nazanin Tabatabaee/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS

ב- 9 במאי עצרה תנועת הספנות בטרמינל נמל שאהיד רג'אי ההומה של איראן בפתאומיות. מחשבים המווסתים את זרימת הספינות, המשאיות והסחורות, התרסקו בבת אחת. לאחר המתנה של יום, אישרו גורמים רשמיים באיראן כי האקר זר לא מוכר הפיל את מחשבי הנמל למצב לא מקוון. כעת, יותר משבוע לאחר מכן, התברר הסבר שלם יותר: הנמל היה קורבן להתקפת סייבר מהותית שלדברי ארה"ב ופקידי ממשל זרים נראה כי מקורו בישראל.

המתקפה, שעצרה את התנועה בנמל במשך ימים ארוכים, בוצעה על ידי ישראלים, ככל הנראה כנקמה על ניסיון קודם לחדור למחשבים המפעילים מערכות חלוקת מים בישראל, כך על פי גורמים במודיעין ואבטחת סייבר. 

גורם ביטחוני זר שפקח על אירוע ה- 9 במאי כינה את ההתקפה "מדויקת ביותר" ואמר כי הנזק לנמל האיראני היה חמור יותר מהמתואר בחשבונות האיראניים הרשמיים. "היה אי סדר מוחלט", אמר הבכיר, שדיבר בתנאי שלא תיחשף זהותו והשתייכותו הלאומית, תוך ציטוטו של אופי המודיעין הרגיש. גורם אמריקני עם גישה לתיקים מסווגים אמר גם כי על פי ההערכה, הישראלים עומדים מאחורי המתקפה.

שגרירות ישראל בארה"ב לא הגיבה לבקשות לתגובה. צה"ל סירב להגיב. איראן הכחישה שוב ושוב את המעורבות בניסיון הפריצה הכושל של 24 באפריל ברשתות הפצת המים בישראל. 

עוד פרשנויות והסברים אודות מלחמת הסייבר החדשה

עמיר רפפורט ואריק ברבינג בשיח שאלות ותשובות בנושא מלחמת הסייבר עם איראן - לחצו לקריאה

אייל פינקו הראשון לסקר את התקיפה של הנמל האיראני בסייבר - לחצו לקריאה

עמי רוחקס דומבה מסביר מדוע הייחוס לאיראן חושף את תשתיות הענן של ארה"ב - לחצו לקריאה

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית