מאות מיליארדי דולרים: הושגה הסכמה על תקציב הביטחון האמריקני

לאחר מו"מ ארוך, המחוקקים האמריקנים הגיעו להסכמה על הצעת התקציב, שיעמוד על 738 מיליארד דולרים. התקציב מדגיש את המלחמה של ארה"ב בהתעצמות הסינית והרוסית, אך איראן לא מוזכרת בו באופן בולט. גם טורקיה וצפון קוריאה מקבלות "מקום של כבוד" בתקציב האמריקני

 

סגן הנשיא האמריקני מייק פנס עם חיילים אמריקנים בסוריה. צילום: AP

המחוקקים האמריקנים הגיעו להסכם בנושא הצעת חוק לתקציב הביטחון של ארה"ב, שצפוי לעמוד על 738 מיליארד דולר. התקציב יכלול אמצעים חדשים להתמודדות עם רוסיה וסין ויכלול בתוכו גם את מימון תוכנית כוח החלל האמריקני שמקדם הנשיא דונלד טראמפ. בנוסף יכללו אמצעים לסנקציות על טורקיה בגין רכישתה של מערכת ההגנה האווירית הרוסית והתמודדות עם העוינות של צפון קוריאה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בית הנבחרים והסנאט סיכמו על פשרה בנושא חוק התקציב הביטחוני לאחר חודשים של משא ומתן. החוק צפוי לעבור עוד לפני שהקונגרס יוצא לחופשת סוף שנה. החקיקה כוללת 658.4 מיליארד דולר לתוכניות ביטחון לאומי של מחלקת ההגנה ומחלקת האנרגיה, 71.5 מיליארד דולר תקציב עבור לחימה באזורים שונים בעולם ומימון חירום של 5.3 מיליארד דולר להתמודדות עם נזקי מזג אוויר קיצוני ואסונות טבע.

במסגרת הצעת חוק התקציב אושר מחדש סיוע ביטחוני של 300 מיליון דולר לאוקראינה, נושא שעומד בלב תשומת הלב בעולם על רקע פרשת "אוקראינה גייט". כזכור, הפרשה הובילה לפתיחת הליך ההדחה נגד הנשיא טראמפ, לאחר שזה איים כי יעצור את הסיוע הצבאי למדינה במידה ולא תפתח חקירה נגד בנו של ג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעבר והמתמודד לנשיאות ארה"ב.

החקיקה מכילה גם שורה של הוראות שנועדו להתמודד עם איומים פוטנציאליים מסין, כולל דרישת דיווחים על השקעות הסיניות בחו"ל ועל קשריה הצבאיים עם רוסיה. החוק מונע את השימוש בכספים פדרליים לקניית אמצעי תחבורה מסין, ואומר כי הקונגרס "תומך באופן חד משמעי" בתושבי הונג קונג.

הכתבות הכי נקראות באתר:

"משחקי הכס": כך נערך צה"ל ללחימה בזירה חדשה

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

עקב פיצוץ בנשק: הופסקו אימונים ברובי תבור

עסקת ענק כחול-לבן: מערכות מכ"מ נמכרו לחו"ל

דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית