הערכה: בניית הבסיס האיראני הגדול בסוריה נמצאת לקראת סיום

על פי צילומי לוויין של חברת אימאג'סט הישראלית, הבנייה האינטנסיבית במקום נמשכת למרות תקיפה שבוצעה באזור בחודש ספטמבר. להערכת החברה, הבסיס יוכרז כמבצעי בזמן הקרוב

 
הערכה: בניית הבסיס האיראני הגדול בסוריה נמצאת לקראת סיום

ייתכן והקמת הבסיס תושלם בקרוב. צצילום: חברת אימאג'סט

למרות ההתקפה שבוצעה על הבסיס האיראני המוקם בסוריה באזור הגבול עם עיראק באבוכמאל בחודש ספטמבר, הבנייה באזור נמשכת באופן קבוע ונמצאת לקראת סיום. כך עולה מניתוח של צילומי לוויין של חברת אימאג'סט הישראלית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי החברה, במקום נמשכת הבנייה האינטנסיבית והמהירה של תשתיות והאנגרים גדולים. מדובר בהליך מהיר של בנייה שמושקעים בו כסף רב ואמצעים רבים של כוח אדם. על פי דיווחים שונים בכלי התקשורת הבסיס הוא של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים. 

"עבודות אינטנסיביות להקמת הבסיס". צילום: חברת אימאג'סט

להערכת החברה הישראלית, ההקמה של הבסיס האיראני אימאם עלי נמצאת בשלבים אחרונים, ויוכרז כמבצעי בקרוב. "ההשלמה של מעבר הגבול האיראני והבסיס האיראני יאפשרו לטהרן להעביר ציוד, נשק וכוח אדם מעיראק דרך הגבול שנמצא תחת שליטתה", מעריכים באימאג'סט. "ההאנגר המרכזי שנבנה יכול להכיל אלמנטים משמעותיים כמו משאיות וציוד רב", הוסיפו בחברה.

אחד המתחמים הגדולים בבסיס. צילום: חברת אימאג'סט 

עוד בתחילת חודש ספטמבר דווח על הבסיס האיראני המדובר. רשת פוקס ניוז פרסמה כי איראן מקימה בסיס צבאי חדש בסוריה והיא מתכננת לאכלס בו אלפי חיילים. עוד פורסם כי הפרויקט האיראני המסווג אושר על ידי ההנהגה הבכירה בטהרן והוא נבנה על ידי כוחות אל קודס של משמרות המהפכה. כבר אז ההערכה הייתה כי המקום יכול להכיל טילים מדויקים.

אולי יעניין אותך גם