חרף התקיפות: "נמשכת בניית בסיס איראן בסוריה"

בתחילת החודש נחשפה בנייתו של בסיס איראני גדול בסוריה בשם "אימאם עלי". למרות הדיווחים על תקיפות באזור, תמונות לוויין חושפות כי הבנייה של המתחם הצבאי הסודי נמשכת

חרף התקיפות: "נמשכת בניית בסיס איראן בסוריה"

תמונות הלוויין של חברת אימאג'סט. (ImageSat International (ISI

למרות התקיפות עליהן דווח, נמשכת הבנייה של הבסיס האיראני הגדול בסוריה "אימאם עלי". הבסיס, עליו דווח לראשונה ב"פוקס -ניוז", נבנה באזור הגבול עם עיראק באל-בוכמאל. באזור, כך דווח מאז הפרסום, בוצעו כמה תקיפות.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

כעת, דו"ח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין, מעריך כי הבנייה של הבסיס נמשכת למרות התקיפות. על פי צילומי לוויין של החברה, שחשפה יחד עם פוקס ניוז את דבר בנייתו של הבסיס, נראה כי נמשכת הבנייה של התשתיות באזור, גם בסמוך למקומות שהותקפו.

על פי הדיווח של פוקס ניוז מתחילת החודש, איראן הקימה בסיס צבאי חדש והיא מתכננת לאכלס בו אלפי חיילים, כך על פי פוקס ניוז, שהתבססה גם על מקורות מודיעין מערביים. הפרויקט האיראני המסווג אושר על ידי ההנהגה הבכירה בטהרן, והוא נבנה על ידי כוחות אל קודס של משמרות המהפכה. ההערכה היא כי המקום יכול להכיל טילים מדויקים.

בפוקס ניוז טענו עוד כי באמצעות חברת הלוויין האזרחית הישראלית, ISI, הם אימתו את המידע והשיגו תמונות המראות בסיס שנבנה בגבול סוריה-עיראק. אנליסטים של החברה, שסקרו את התמונות, אמרו בתחילת החודש כי בחמשת המבנים המוקמים ניתן היה לאחסן טילים מונחים מדויקים. בתמונות ניתן לראות גם בחלק הצפון-מערבי של הבסיס 10 מחסנים נוספים עם פחות הגנה חיצונית, כמו גם מבנים חדשים ומבני אחסון טילים. כך על פי פוקס ניוז.

אולי יעניין אותך גם