הפסקת האש הופרה: ירי בוצע לעבר עוטף עזה

חמישה שיגורים זוהו מרצועת עזה לעבר הדרום. מערכת כיפת ברזל יירטה שני שיגורים. הג'יהאד האסלאמי הצהיר הבוקר כי הושג הסכם בין ישראל לארגון, בתיווך מצרי, שנכנס לתוקף החל מהשעה 5:30

 

ירי רקטות מרצועת עזה לעבר הדרום. צילום: AP

למרות הצהרות הג'יהאד האסלאמי על הפסקת אש בסבב הלחימה האחרון, הירי לעבר הדרום נמשך. סמוך לשעה 11:00 זוהו חמישה שיגורים לעבר עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי יורטו שני שיגורים. רקטה אחת התפוצצה בנתיבות.

מוקדם יותר הג'יהאד האסלאמי אישר כי הושגה הפסקת אש עם ישראל. דובר מטעם הארגון, מוסאב אל-ברים, אמר כי העסקה בתיווך המצרים נכנסה לתוקף בשעה 05:30. לדבריו, הפסקת האש התבססה על רשימת דרישות שהגיש הארגון, כולל עצירת החיסולים הממוקדים של ישראל. עם זאת, על רקע דיווחים אלה נשמעו אזעקות צבע אדום לאחר השעה 6:00.

עקב ההתפתחויות פיקוד העורף עדכן את הוראותיו לאזרחים. בכל הארץ הוסרו המגבלות למעט ישוביי העוטף ומערב לכיש, שחזרם לשגרה תיערך לאחר הערכת מצב עם ראשי הרשויות ומשרדי הממשלה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

עוד טרם הדיווח על הפסקת אש, סמוך לחצות אמש, אמר גורם מדיני ישראלי: "הג'יהאד האסלאמי רוצה הפסקת אש ולכן מנסה ליצור מצג שווא של הישגים. הדרישות של הג'יהאד מוכיחות שהפעולה הישראלית הצליחה. צה"ל סיכל כ-20 מחבלים ופגע משמעותית ביכולות הג'יהאד. שקט יענה בשקט והמעשים בשטח הם שיקבעו".

הדיווחים על הפסקת אש מגיעים לאחר שהחל משעות הערב אמש שוגרו לעבר ישראל מטחים כבדים של רקטות לעוטף עזה, אשדוד, אשקלון והשפלה. השיגור האחרון בוצע מעט לאחר השעה חצות.

בעקבות המטחים הכבדים מאז ערב רביעי, צה"ל חידש לפני חצות את תקיפותיו נגד מטרות ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. בין יעדי הטרור שהותקפו: חמ"ל המשמש את חטיבת "חאן יונס" של ארגון הטרור, ממנו מתבצעת פעילות בשגרה ובחירום וכן מתחם צבאי של ארגון הטרור בחאן יונס שבדרום הרצועה. כמו כן, כלי שיט של צה"ל תקף מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של הגא"פ המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה.

הפצצה של חיל האוויר על רצועת עזה. צילום: AP

 

הבית בו חוסל אבו אלעטא

ראש הממשלה בדיון ביטחוני. צילום: לע"מ

הרמטכ"ל אביב כוכבי בהערכת מצב באוגדת עזה. צילום: דובר צה"ל

רקטה שפגעה בבית באשקלון. צילום: משטרת ישראל

ההתחממות בגזרה הגיעה לאחר חיסולו של מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה בהאא' אבו-אלעטא. אלעטא חוסל בפעילות משותפת של צה"ל והשב"כ, במסגרת פעולה שאושרה על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו.

אלעטא. לאחר החיסול החל סבב הסלמה

"הפעולה בוצעה על בסיס מודיעין מדויק ויכולות מבצעיות גבוהות, מהווה מהלך מנע ממוקד ונקודתי להסרת איום ממשי של ארגון הגא"פ. צה"ל תגבר את כוחותיו וערוך למגוון רחב של תרחישים התקפיים והגנתיים", נמסר בהודעה משותפת של דובר צה"ל והשב"כ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית