"חגורה שחורה": צה"ל מסכם את סבב הלחימה

עם ההכרזה על הפסקת האש עם הגא"פ, הצבא פרסם את שמו של המבצע ופירט את יעדי התקיפה של צה"ל ברצועת עזה. נגד העורף הישראלי שוגרו יותר כ-450 רקטות. אחוזי היירוט של כיפת ברזל – יותר מ-90 אחוזים  

 

היעד הראשון - בית המסתור של אבו-אלעטא. צילום: AP

אחרי שהושגה הפסקת אש בתיווך מצרי, בצה"ל מסכמים את סבב הלחימה הנוכחי במבצע, לו ניתן השם - "חגורה שחורה". במסגרת שני ימי הקרב, שהחלו בעקבות חיסולו של בכיר הגא"פ אבו-אלעטא, ביצע צה"ל עשרות תקיפות נגד יעדים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. בסבב הלחימה ירה הג'יהאד האסלאמי יותר מ-450 רקטות. לאורך 48 השעות היו למערכת כיפת ברזל אחוזי הצלחה שנעו סביב ה-90 ויותר.

בין היעדים שבוצעו במהלך המבצע: סיכול בכיר מפקדי גא"פ ברצועת עזה, בהאא אבו אל עטא, המהלך שפתח את סבב ההסלמה הנוכחי; חיסול כ-25 מחבלים מחוליות שיגור רקטות בכעשר תקיפות, בזמן אמת, במהלך שיגור או היערכות לשיגור רקטות; פגיעה משמעותית ביכולת תשתיתית במפעלים ואתרים לייצור אמצעי לחימה ורקטות.

בנוסף, נעשתה פגיעה במתחמים צבאיים, בתי פעילים ששימשו כמחסני אמל"ח, מתחמי אימונים, מפקדות, משגרים, כלי שיט של הכוח הימי, פירי מנהרות, עמדות שיגור, עמדות תצפית ועוד.

נעשתה גם פגיעה במערכים שונים של הגא"פ: פיקוד ושליטה, פריטי תלול מסלול, מנהור התקפי ופירים, כלים ואמצעי לחימה בתווך הימי, יכולות ייצור אמצעי, לחימה מקומיים ותשתיות מבצעיות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית