טורקיה: ארה"ב שוקלת את החזרתנו לתוכנית F-35

לאחר שהוצאה מהתוכנית בעקבות קניית מערכת ההגנה האווירית S-400 מרוסיה, אמר שר החוץ הטורקי כי מתקיימות פעולות להחזרתה של אנקרה לתוכנית מטוסי החמקן 

מטוס חמקן F-35 . צילום: AP

האם מתקיימים צעדים משמעותיים להחזרתה של טורקיה לתוכנית מטוסי F-35? שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, אמר היום (ו') כי ארה"ב שוקלת להחזיר את אנקרה לתוכנית. כך דווח באתר האינטרנט הטורקי ה"דיילי סבאח".

כזכור, ביולי הודיעה וושינגטון שהיא מוציאה את טורקיה מתוכנית F-35 לאחר שהאחרונה רכשה מערכות הגנה אווירית S-400 מתוצרת רוסיה. עוד לפני כן, הזמינה טורקיה 30 מטוסי F-35, כאשר היא התכוונה לקנות 116 מטוסי קרב חמקניים.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

האתר דיווח כי מוקדם יותר השבוע אמר הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן כי הציע באופן אישי למקבילו האמריקני, דונלד טראמפ, לרכוש טילי פטריוט אמריקאנים מלבד ה-S-400.

פוטין וארדואן. הסיבה להוצאתה של אנקרה מהתוכנית. צילום: AP

הסנאטור הרפובליקני האמריקני לינדסי גרהאם אמר בראשון כי לאחר שנפגש עם נשיא טורקיה ארדואן, ברצונו להחזיר את אנקרה לתכנית הייצור המשותפת למטוסי קרב F-35, ממנה גורשה, כך לפי פרסום של סוכנות הידיעות רויטרס.

"אנחנו מנסים להחזיר אותם לתוכנית F-35", אמר גרהאם, בן ברית קרוב של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בניו יורק, כך על פי סרטון שפורסם בטוויטר ודיווחים בתקשורת הטורקית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית