המשטרה מזהירה: מייל זדוני הופץ בשם רשויות ממשלתיות

יחידת הסייבר הזהירה מפני פתיחת מייל או קבצים מצורפים שנשלחו בימים האחרונים לאזרחים רבים, תוך התחזות לפנייה מרשות הגבייה 

אילסטרציה. Bigstock

יחידת הסייבר במשטרה הזהירה היום (א') מפני מייל זדוני שמופץ בימים האחרונים, ומתחזה להיות דואר אלקטרוני מרשויות ממשלתיות ובהן רשות הגבייה, הוצאה לפועל ועוד. יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, בשיתוף עם חברות הדיוור המרכזיות בישראל, מזהירות שלא לפתוח את המייל או כל קובץ מצורף אליו "היות ומדובר כאמור בקובץ זדוני שמטרתו נעילת המחשב והשתלטות על הקבצים הנמצאים בו".

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

במסגרת האזהרה גם רשות הגבייה פרסמה את אזהרתה ופירטה אודות הסכנה. "אם קיבלתם מייל שבכותרתו צוין רשות הגבייה, וצורף אליו קובץ המתאר, כביכול, תביעה נגדכם מהרשות, לא לפתוח את הקובץ. מדובר במייל זדוני. מי שקיבל טלפון ממספר חסום והפונה הזדהה מרשות האכיפה, לא למסור פרטים ולנתק את השיחה", נכתב בעמוד הפייסבוק של רשות הגבייה.

לפי רשות הגבייה, המייל נשלח ב-12 בספטמבר, ו-16,000 הודעות דיוג (פיגינג) נשלחו במסגרת תקיפת הסייבר הזו. "יובהר", כתבו ברשות הגבייה, "כי במיילים ובמסרונים שנשלחים מטעם הרשות, מופיע מידע כללי ותמיד מופיעים סיומת ת.ז. ומספר תיק ספציפי, וכן הפנייה למוקד לקבלת מידע נוסף או לאתר הרשמי של הרשות. השיחות היזומות ללקוחות הרשות נעשות מהטלפון של המוקד וניתן לחזור אליו".

כך תתגוננו מפני התקפות כופרה

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית