"רכבת אחת היא כמו שניים וחצי מטוסי ג'מבו"

רכבת ישראל חנכה חמ"ל סייבר חדש, שפותח ע"י רפאל ויאוכלס על ידי אנשי מקצוע. מטרה - למנוע ולטפל באירועי סייבר באחת מתשתיות התחבורה המרכזיות של המדינה

 

כך נראה חמ"ל הסייבר החדש של רכבת ישראל

רכבת ישראל, כפי שנחשף בכנס סייברטק, חנכה היום (א') בלוד חמ"ל סייבר חדש. החמ"ל נבנה על ידי רפאל וליווי של מערך הסייבר הלאומי בבניין ההנהלה של הרכבת, והוא מאכלס כתשעה בקרי סייבר, אנליסט סייבר ונעזר במוקד של רפאל וכן ב-CERT הלאומי. החמ"ל קיים באותה קומה של חמ"לים אחרים של הנהלת הרכבת על מנת להביא לטיפול מהיר באירועים.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

רשת החמ"ל מנותקת מהרשת המנהלית והתפעולית של הרכבת, לצורך יתירות והמשכיות תפעול גם במצבי קיצון, כמו למשל תחת התקפת סייבר. מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, אמר בטקס החניכה כי הרכבת מסיעה בשנה כ-70 מיליוני נוסעים עם צפי להתרחב עד 2040 ל-300 מיליוני נוסעים. "המערכות משובצות מחשב וכדי להסיע את מספר הנוסעים הזה, מדובר במערכים שיהיו נתמכי טכנולוגיה. מדובר במסילות שמסיעות רכבות אחת מול השנייה. בטיחות של רכבת זה כמו לאבטח מטוס ג'מבו. רכבת היא שניים וחצי מטוסי ג'מבו", אמר מייקסנר.

החמ"ל עובד על פי תהליכים מובנים (Playbooks) שפיתחה רפאל, גם לאחר שבדקה כיצד מאבטחים רכבות במקומות אחרים בעולם. כאשר מזוהה אירוע, או ישנו חשש לאירוע סייבר, מופעלים תהליכים אלה במטרה להכיל אותו במינימום זמן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית