"פעלנו בכמה גזרות, היינו עלולים להיות במלחמה"

גורם ביטחוני בכיר התייחס לפעולות שמבצעת ישראל נגד פרויקט דיוק הטילים וההתבססות האיראנית במרחב: "פעלנו במהירות ובדיוק מרבי". על הירי של חיזבאללה לאביבים: "נסראללה פנה דרך חרירי ואמר חלאס"

חיילי צה"ל בסיור באזור אביבים בגבול ישראל לבנון. צילום: AP

גורם ביטחוני בכיר אמר היום (ב') כי במידה וישראל לא הייתה פועלת נגד האיומים בכמה זירות, היינו מוצאים את עצמינו במלחמה. הגורם אמר כי סדר העדיפויות והיעדים של ישראל הוא מניעת גרעין, מניעת פרויקט דיוק הטילים ומניעת התבססות איראנית במרחב.

"לשלוש המטרות האלה יש כתובת אחת - איראן. אנחנו במאמץ מדיני ומבצעי למנוע את הדברים האלה. אתם רואים את הקצה של הקצה של הקרחון. יש המון פעולות של צה"ל והמוסד שאתם לא מודעים אליהן", אמר הגורם הביטחוני הבכיר.  

"אנחנו לא פועלים מגחמות", הוא אמר והדגיש, "זה חלק מאסטרטגיה שלמה. אנחנו מנהלים את  המערכה בצפון בזהירות. היינו בהתקפה מסוריה ועיראק. היינו צריכים לפעול בטווח של 24 שעות בכמה זירות. פעלנו בדיוק מרבי בכמה זירות. אם לא היינו פועלים היינו עלולים להיות במלחמה שאנחנו לא זקוקים לה".

האש שנגרמה בצד הלבנוני עקב התקיפה הישראלית. צילום: AP

הגורם התייחס גם לתנאים שהובילו להפסקת הירי אתמול בתגובה לשיגורים של טילי הנ"ט של חיזבאללה. "קיבלנו פניות מלבנון, מכמה מדינות (ארה"ב, צרפת ומצרים). נסראללה פנה דרך חרירי ואמר חלאס. הוא רק רצה לצאת מזה בכבוד. זה לא מפריע לי. גם חרירי הבין שהוא מאוים אם נסראללה ימשיך. ישראל משיגה יעדיה בכל הגזרות. זה הלך לפי התכנון. אם נסראללה יבחר להמשיך הוא יודע מה מצפה לו. אנחנו פועלים גם בהווה נגד פרויקט הדיוק", אמר. כמו כן, ציין כי הרוסים קיבלו עדכון מישראל על האירועים בצפון.

לגבי התרגיל שביצע צה"ל במהלך חילופי האש אתמול, במסגרתו פונו חיילים פצועים מדומים לבית החולים רמב"ם, אמר הגורם הביטחוני: "בתחבולות תעשה לך מלחמה. אנחנו עושים הכל כדי למנוע פגיעה בנפש. בישראל אי אפשר להסתיר נפגעים (כשיש)".

הגורם הביטחוני התייחס גם לתקיפות המיוחסות לישראל בעיראק, ואמר כי ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו עומד בקשר יום יומי באשר לבעיה במדינה. "מתואמים עם שר החוץ האמריקני פומפאו, גם בשיתוף פעולה מדיני וגם צבאי", אמר הגורם.

על האפשרות להתלקחות בדרום בעקבות התקרית בגזרה הצפונית אמר: "יש שם גירוי תמידי של הג'יהאד האסלמי. חמאס משאיר לגא"פ מרחב פעולה מאונס, לא מרצון חמאס. עד הרגע גא"פ עזה לא פעל בהשפעת האירועים בצפון".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית