הרמטכ"ל ליוניפי"ל: "הפסיקו את פרויקט הדיוק"

רא"ל אביב כוכבי נועד עם מפקד הכוח, גנרל סטפנו דל קול, והעביר לו מסר לפיו ישראל לא תקבל את הפרויקט של חיזבאללה ואיראן. "לא נוכל להשלים עם המצב", אמר הרמטכ"ל 

הפגישה בין הרמטכ"ל אביב כוכבי לבין מפקד כוח יוניפ"יל בדרום לבנון דל קול. צילום: דובר צה"ל 

"יש להביא להפסקת פרויקט דיוק הטילים", כך הבהיר אתמול (א׳) הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי למפקד כוחות האו"ם בלבנון, גנרל סטפנו דל קול. השניים נועדו על רקע חילופי הירי שהתרחשו אתמול בין צה"ל לחיזבאללה, במסגרתם ירה ארגון הטרור טילי נ"ט לעבר בסיס צבאי. צה"ל תקףבתגובה כמה יעדים בדרום לבנון.

מדובר בפגישה ראשונה בין השניים מאז נכנס כוכבי לתפקידו, כברקע מתיחות גבוהה מאוד בגזרה הצפונית. עם זאת, בצה"ל הדגישו כי "המפגש תוכנן מראש בכדי לערוך היכרות כללית ומקצועית בין המפקדים בדגש על משימת יוניפי״ל בדרום לבנון, חידוש המנדט והמתיחות השוררת בין לבנון לישראל".

 על רקע המתיחות, הרמטכ"ל כוכבי העביר לגנרל דל קול מסר לפיו ישראל לא תשלים עם המצב הקיים בלבנון, והניסיונות של חיזבאללה לקדם את פרויקט דיוק הטילים שלו חייב להיעצר. כזכור, פרטים אודות מתקנים של הפרויקט הועברו לידי ממשלת לבנון והאו"ם.

״צה״ל נמצא במוכנות למגוון תרחישים", אמר הרמטכ"ל כוכבי בפגישה והדגיש, "לא נקבל פגיעה באזרחינו או בחיילנו, ולא נקבל את פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה על אדמת לבנון. מדינת לבנון ויוניפי״ל צריכות להביא להפסקתו של פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה בלבנון וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית