צה"ל: חיזבאללה לא מימש את תוכניתו להרוג חיילים

הארגון ירה כמה טילי נ"ט לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים. נזק נגרם לעמדה צבאית ורכב צבאי, אך ללא נפגעים בנפש. צה"ל תקף בתגובה את מקורות הירי וכמה יעדים בדרום לבנון

הנזק כתוצאה מפגיעת טילי הנ"ט באזור אביבים. צילום: AP

הסלמה בגזרה הצפונית: טילי נ"ט נורו אחר הצהריים (א') לעבר ישראל באזור אביבים. הירי בוצע לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים במרחב, אך ללא נפגעים בקרב כוחות צה"ל. צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי ולעבר מטרות בדרום לבנון.

על פי כלי תקשורת בלבנון, חיזבאללה טען כי השמיד כלי רכב של צה"ל. עוד דווח כי צה"ל תקף בכמה יעדים בדרום לבנון ביניהם מרון א-ראס, ירון ועייטא א-רון.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר בהתייחסו לאירועים: "ב-16:50 בוצע ירי של 2-3 נ"ט לעבר מוצב אביבים ולעבר כלי רכב. כלי טייס תקף את החוליה. 100 פגזי 155. נערכנו לירי וחיזבאללה לא מימש את ההישג שרצה. הוא רצה להרוג חיילים". מנליס אמר כי נגרם נזק לטנק ולעמדה של צה"ל בבסיס, אך הדגיש כי לא היו נפגעים.

מצה"ל נמסר כי הצבא "ממשיך לשמר רמת מוכנות גבוהה - הגנתית והתקפית - למגוון רחב של תרחישים. הוסרו המגבלות למרחב האזרחי למעט עבודת חקלאים בסמיכות לגדר המערכת".

מוקדם יותר היום צה"ל ביצע פעילות בגזרת הר דב. התקשורת הלבנונית דיווחה על שריפות שפרצו בחוות שבעא. מאוחר יותר אישרו בצה"ל כי הן פרצו כתוצאה מפעילות של הצבא באזור.

אתמול ובמהלך סוף השבוע תגבר צה"ל את כוחותיו בגזרה. תותחים מתנייעים של חיל התותחנים הועלו לצפון כדי לתגבר את כוחות הארטילריה, וצה"ל הפעיל גם מל"טים של חיל האוויר על מנת לספק עיניים ואוזניים לנעשה בצפון. בנוסף, נסגר המרחב האווירי האזרחי לתנועת כלי תעופה אזרחיים.   

במסגרת הערכת המצב הוחלט על דחיית התרגיל הצה״לי שתוכנן למחצית השנייה של השבוע. כמו כן, החליט הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, כי דובר צה״ל, תא"ל רונן מנליס, שמועד החלפתו תוכנן ליום שלישי הקרוב, יישאר בתפקידו בעת הזו, ומועד החלפתו עם תא"ל הדי זילברמן יקבע בהמשך.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית