נולדו לפתח אמל"ח: המסלול של צה"ל לקומנדו

צה"ל החל בתהליכי מיון במסגרתם יאותרו צעירים לתפקידי פיתוח אמצעי לחימה ליחידות הקומנדו - אגוז, דובדבן ומגלן. "המיונים מתמקדים בהתמודדות עם העולם הטכני ויצירתיות"

לוחם ביחידת דובדבן. צילום: מתוך אתר צה"ל 

אגוז, מגלן ודובדבן, יחידות הקומנדו המיוחדות של צה"ל שנמצאות תחת חטיבת הקומנדו, הן יעד נחשק מאוד בקרב צעירים לפני גיוס. טבעי שתפקידי הלחימה ביחידות הנחשקות הללו יהיו בראש הרצונות של המתגייסים, אך צה"ל החליט לפתוח במיונים רשמיים לתפקידים אחרים ומאתגרים בחטיבת הקומנדו, גם ללא פרופיל קרבי – אחד מהם הוא מש"ק אמל"ח.

התפקיד, מסבירים בצה"ל, מתאפיין בפיתוח אמצעי לחימה עבור היחידות המיוחדות. רס"ן ע', קצינת משאבי אנוש, הסבירה בריאיון לאתר צה"ל, כי "לכל אחת מהיחידות בעוצבה יש מחלקת אמל"ח ייחודית, משום שלכל יחידה יש את המאפיינים והדרישות המיוחדות בהתאם לגזרות בהן היא פועלת. לכן התפקיד הזה דורש ממי שיגיע אליו יכולות מורכבות, ועל כן מתקיים מיון קפדני שיביא למשימה הזו את האנשים המתאימים ביותר".

לאחר שבשבוע שעבר התקיים יום המיון הראשון לתפקידי האמל"ח, בצה"ל הסבירו את תהליך המיון ומה בדיוק התפקיד המאתגר הזה דורש. "לפני חצי שנה התקבלה החלטה לקיים מיון לתומכי לחימה בתפקיד מש"קי אמל"ח - משום שמדובר בשלוש יחידות מיוחדות שזקוקות להם ולכן דורשות תקנים רבים", אמר לאתר צה"ל רס"מ ג', קצין כוח האדם של העוצבה.

"לאחר שהמלש"בים מדרגים את התפקיד הזה, מגיעים ליום המא"ה ונמצאים מתאימים למקצוע ובעלי הנתונים הנדרשים - יוצאים לדרך. התהליך מתקיים פעם בשנה לבנים ופעמיים בשנה לבנות. המלש"בים מזומנים ל'יום מיון מש"ק אמל"ח' בהובלתנו, ובו מתמיינים לתפקיד בכלל היחידות המיוחדות שלנו ושל זרוע היבשה ככלל. המיון מתרכז ברובו בעולם הטכני - הטכניקות של המועמדים בהתמודדות עם מכונות, מערכות, יצירתיות", ציין רס"מ ג'.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית