המכ"מ של ראדא יסייע למערכת התראה מרכזית

פריצת דרך לראדא: החברה הודיעה בסוף השבוע על כך שמשרד ביטחון מוביל רוכש את מערכות המכ"מ של החברה ליצירת מערכת התראה מרכזית

החברה התחילה לעבוד על הפרויקט הגדול באופן מיידי, על פי הודעה שנמסרה לבורסה בארה"ב המכ"מ שבו דובר הוא טקטי ורב משימתי מתקדם MHR. המכ"מים מבוססים על טכנולוגיית AESA המאפשרים להשיג הגנה וכיסוי כיפתי מלאים. 

המכ"ם אמור לסייע לגילוי, עקיבה ואיכון של האיומים הרלוונטיים על הכוח וביניהם גילוי ירי עוין של טילים, RPG, מרגמות וכלי נשק קלים, גילוי כל חדירת גבול, על הקרקע ובאוויר, וכן הגנה אווירית בטווחים טקטיים. הטכנולוגיה מבוססת על המכ"ם של ראדא המיוצר גם עבורלמערכת ההגנה האקטיבית לרק"ם "חץ דורבן" בשיתוף עם תעש. יצוין כי הזכייה באה לאחר מאמצים של למעלה מחמש שנים שבהם מיקדה ראדא את פעילותה בתחום המכ"מים הטקטיים. לצד תחום הפעילות המקורי של החברה - ייצור מערכות תחקור לטיסות במטוסי קרב, ותחומים נוספים. יצוין כי בחודשים האחרונים פורסם כי יש התעניינות גוברת בעולם במכ"מים שיכולים לגלות ברמת אמינות גבוהה חדירה של כלים בלתי מאוישים, מבלי לתת התראות שווא רבות עקב מעופן של ציפורים. 

הצורך במכ"מים שיתריעו ביעילות מפניי חדירה של מטוסים בלתי מאוישים גבר עקב ההתרחבות של השימוש בכלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים) הן בידי מדינות והן בידי ארגוני טרור. גם בארצות הברית יש התעניינות רבה בנושא וגם בישראל- עקב החשש מחדירת כטב"מים או גלשני רוח מלבנון או מרצועת עזה. הנושא עלה לסדר היום עקב מאמץ בהול של קוריאה הדרומית למצוא פתרון מידי לחדירה מטוסים בלתי מאוישים מהשכנה העוינת קוריאה הצפונית. 

הצורך התעורר לאחר שבתחילת חודש אפריל התגלו בקוריאה הדרומית שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שנשלחו כפי הנראה מקוריאה הצפונית. אחד מהם הכיל מצלמה שצילמה את ארמון הנשיאה בסיאול. אורך המטוסים שהתרסקו הייתה כשני מטרים וצבעים כחול. בעקבות המקרים, זימן צבא קוריאה הדרומית חברות בינלאומיות שיציעו פתרון לזיהוי כטב"מים. אחת הבעיות העיקריות היא שמכ"מ המיועדים להתראה מפני מטוסים (נ"מ) מגלים ביעילות רבה מטוסים גדולים וכאשר מדובר בכלי טיס בלתי מאוישים זעירים הם עלולים להתריע התראות שווא גם כאשר מדובר בציפורים. 

גורמי צבא בקוריאה הדרומית ציינו בתקשורת כי אחת החברות שנקראו להציג פתרון היא ראדא הישראלית, שהביאה לבחינה מיידית את המכ"מ הטקטי RPS-42. כמו כן פורסם בישראל דיפנס
 כי המכ"מים של החברה שולבו באופן ניסיוני במערך ההתראה מפני טילים של חיל האוויר הישראלי, במהלך מבצע "צוק איתן".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית