מח"א ארה"ב ביקר בישראל

"יש לנו שותף חזק" אמר גנרל וולש
מח"א ארה"ב עם אלוף אשל. צילום: דו"צ

 מפקד חיל- האוויר של ארצות הברית, הגנרל מארק א. וולש, סיים בסוף השבוע שעבר ביקור בן ארבעה ימים בישראל. במהלך ביקורו, נפגש האלוף וולש עם קצינים בכירים ואנשי מערכת הביטחון בניהם הרמטכ"ל רב- אלוף בנימין (בני) גנץומפקד חיל- האוויר הישראלי, אלוף אמיר אשל.

לפי הודעה של צה"ל, הצדדים דנו במספר נושאים בניהם אתגרים ביטחוניים משותפים לאור המצב הביטחוני באזור וחיזוק שיתוף הפעולה חסר- התקדים בין החילות. בנוסף, טס האלוף וולש במטוס צופית במטרה לצפות בגבולות המדינה מהאוויר וזאת במטרה להבין טוב יותר את סוגיות הביטחון באזור.

עוד אומרים בצה"ל כי הצבא האמריקאי וצה"ל חולקים יחסים אסטרטגיים חזקים המבוססים על ערכים משותפים ומצויינות. ביקורו של האלוף שב וחיזק את הברית הייחודית בין הארצות ואת שיתוף הפעולה המקצועי בין הצבאות.
 "היה נפלא לבקר במדינה יפיפיה זו שוב", אמר הגנרל. "הייתה זאת זכות גדולה לבקר את שותפינו בחיל-האוויר הישראלי. זכינו לדון בהזדמנויות הדדיות יחד עם אנשי חיל-האוויר המדהימים הללו. היה זה כבוד גדול להיפגש עם מפקדי חיל- האוויר לשעבר ולשמוע את סיפוריהם אודות פטריוטיזם ומנהיגות יוצאי-דופן. אני עוזב בידיעה שיש לנו שותף חזק בדמותו של חברי אמיר אשל. שיתוף הפעולה יהיה חלק קריטי בעתיד, יחד עתידינו מזהיר."

גנרל וולש ביקר בישראל בעבר, אך זה היה ביקורו הראשון כמפקד חיל-האוויר האמריקאי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית